غلامحسین کرمی

دبیر کمیسیون برنامه و بودجه  با بیان این جمله که «در اقتصاد مقاومتی نیازمند تقویت کشاورزی و خودکفایی در این زمینه هستیم»، گفت: چه زمان تبلیغات مجلس یازدهم و چه اکنون که نماینده مردم هستم، بارها بر حمایت از کشاورزان و رفع موانع خودکفایی در کشاورزی تأکید کرده‌ام.

غلامحسین کرمی در گفت‌وگو با «روستانیوز» اظهار کرد: به عنوان نماینده مردم دغدغه مطالبات آنان را دارم و کشاورزان هم بخش وسیعی از همین مردم هستند که باید مورد توجه قرار گیرند و اتفاقاً هرجا و هر زمانی که لازم بوده است، پیگیر بیمه محصولات کشاورزان بوده‌ام. معتقدم برای افزایش سطح زیر کشت محصولات مختلف در جهت عبور از شرایط سخت تحریمی، باید پوشش بیمه‌ای را برای کاهش ریسک مورد استفاده قرار دهیم.

کرمی با تأکید بر نقش فرهنگ‌سازی در ترویج بیمه کشاورزی خاطرنشان کرد: نهادینه‌کردن فرهنگ استفاده از بیمه نیازمند آموزش است و نباید فراموش کرد که در این راستا باید آموزش و فرهنگ‌سازی را نیز مدنظر قرار داد.

وی افزود: کشاورز خسارت می‌بیند و در صورت عدم جبران ضرر و زیان، رغبتی به ادامه کار نخواهد داشت و بیمه می‌تواند این خسارت را جبران کند.

این نماینده مردم در بهارستان در نقد بودجه تعیین‌شده برای صندوق بیمه کشاورزی نیز گفت: با توجه به محدودیت بودجه معتقدم هم نیازمند افزایش اعتبار هستیم، هم باید نظارتی درست بر نحوه استفاده از این اعتبارات وجود داشته باشد. ما نمایندگان مجلس پیگیر افزایش اعتبار این صندوق هستیم و بر بحث نظارت بر تخصیص اعتبارها هم باید جدی باشیم. بنده به دلیل این‌که سال‌ها در سازمان بازرسی بودم، با موضوع صندوق بیمه کشاورزی بیگانه نیستم و بر روند کارآیی این صندوق‌ نظارت داشته و برای رفع معضلات هم پیشنهاداتی ارائه داده‌ام.

کرمی در پاسخ به این سؤال که «کلیه خدمات بیمه کشاورزی با راه‌اندازی سامانه جامع بیمه کشاورزی بر بستر فضای مجازی و دسترسی همگانی برای بررسی همه امور بیمه گامی مهم در جهت شفافیت است، شما این شفافیت را تا چه میزان مؤثر بر افزایش رغبت کشاورزان برای استفاده از خدمات بیمه محصولات می‌دانید»، توضیح داد: وجود چنین شفافیتی نیازمند اطلاع‌رسانی است و باید برای کشاورزان جلسات توجیهی و آموزشی برگزار شود و افراد مورد وثوق کشاورزان به توجیه و ترویج این صندوق بپردازند. شفافیت اعتماد با خود دارد؛ البته اگر به‌درستی و با توجه به امکانات در دسترس همه کشاورزان قرار گیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =