سمیه رفیعی

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس یازدهم ترویج بیمه کشاورزی را امری مهم تلقی کرد و اظهار داشت: گسترش استفاده از بیمه کشاورزی امری مهم است و رواج این موضوع را بسیار مثبت ارزیابی می‌کنم.

سمیه رفیعی در رابطه با مشکلاتی که می‌تواند مانع ترویج بیمه‌ کشاورزی شود، به «روستانیوز» گفت: باید در نحوه اجرای بیمه‌ کشاورزی دقت بسیاری شود، خلأهای موجود رفع و بستر بهره‌مندی همه کشاورزان فراهم شود. دولت باید با تأمین بودجه لازم جهت ترغیب کشاورزان برای استفاده از این خدمات اقدام کند؛ البته تحقق این امر نیازمند هماهنگی میان دولت و مجلس است. برای عبور از روزهای سخت اقتصادی و مقابله با تحریم‌های اقتصادی این هماهنگی در همه زمینه‌ها لازم است و در بخش کشاورزی هم از ضروریات است و باید این هماهنگی‌ها به بهترین شکل انجام شود تا شاهد رفع مشکلات این حوزه باشیم.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این پرسش که درحال‌حاضر بودجه صندوق بیمه کشاورزی دو هزار میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان تعیین شده است، آیا نمایندگان مجلس به‌خصوص اعضای کمیسیون کشاورزی دغدغه حمایت از این صندوق و رفع کسری بودجه در این زمینه را دارند یا خیر، توضیح داد: همیشه برای بهتر شدن اوضاع اگر اراده، برنامه و انگیزه وجود داشته باشد، می‌توان موانع را مرتفع کرد. اگر در عمل با کسری بودجه مواجه شویم، می‌توان با کار کارشناسی در کمیسیون و تهیه طرحی دقیق و کارشناسی شده راهکاری تخصصی مبتنی‌بر اطلاعات دقیق تهیه کرد و همیشه فرصت برای بهبود شرایط وجود دارد.

رفیعی در ادامه با اشاره به حمایت از استفاده از تکنولوژی‌های روز در امر کشاورزی گفت: نه فقط در بحث بیمه کشاورزی که در هر زمینهاقتصادی استفاده از فناوری‌های روز لازم است.

وی در پاسخ این پرسش که امروز خدمات صندوق بیمه کشاورزی بر بستر دیجیتال درحال ارائه است که موجب شده تمامی امور بیمه ازجمله صدور بیمه‌نامه، کارشناسی خسارات، پرداخت‌ها و... با سرعت و کیفیت بهتری نسبت به گذشته انجام شود و تمامی اطلاعات در این زمینه در سامانه قابل رویت باشد، آیا وجود چنین سامانه‌ای در ترغیب به استفاده از این خدمات ثمربخش خواهد بود، گفت: اگر در ارائه خدمات از تکنولوژی استفاده شود، با حذف واسطه‌گری و دلال‌بازی به‌سمت شفافیت حرکت خواهیم کرد. همین شفافیتاعتماد عمومی را افزایش می‌دهد و رغبت برای استفاده از این خدمات افزایش می‌یابد. تولید، امور بازرگانی و خدماتی و بیمه جزو آن دسته از حوزه‌های اقتصاد هستند که به ارائه خدمات بر بستر اینترنت نیاز دارند و هرچه در این زمینه به ارتقای سطح کیفی خدمات بپردازیم، شفافیت، اعتماد و رضایت بیش‌تری حاصل خواهد شد. در چنین حالتی ما با اتاقیشیشه‌ای مواجهیم که با حذف واسطه‌گری و خطای انسانی کیفیت خدمات را افزایش می‌دهد. در سایه شفافیت فرآیند امور تحت نظارت همگانی است و اگر خطایی صورت گیرد، به‌سرعت شناسایی و رفع می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =