اسماعیل حسین‌زهی

عضو کمیسیون عمران مجلس با تأکید بر اهمیت ترویج بیمه کشاورزی گفت: وجود بیمه موجب دلگرمی برای کشاورزان است. واقعیت این است که وضعیت کشاورزی در ایران تحت‌تأثیر عوامل مختلفی قرار دارد و انواع آفت‌ها موجب ورود خسارت به محصولات کشاورزان می‌شود؛ بنابراین لزوم ترویج بیمه کشاورزی اجتناب‌ناپذیر است؛ البته در این بین سطح کیفی و کمی بیمه‌ها باید افزایش یابد تا حداکثر خسارت وارده جبران شود.

به‌منظورحفظ منافع کشاورزان و صندوق بیمه باید کارشناسی دقیق در زمان بیمه انجام شود، به این معنا که زمین کشاورزی به قیمت واقعی بیمه شود و کشاورزان در زمان انجام بیمه هزینه واقعی را پرداخت کنند و زمان خسارت هم بیمه‌ها هزینه‌ها را واقعی بپردازند.

اسماعیل حسین‌زهی در گفت‌وگو با «روستانیوز» اظهار داشت: وقتی کارشناسی‌ها به واقعیت نزدیک باشد، استقبال و اعتماد به بیمه‌ها هم افزایش خواهد یافت.

حسین‌زهی در پاسخ به این سوال که بودجه سال ۹۹ صندوق بیمه کشاورزی محدود است و همین امر نگرانی از عدم تحقق برنامه‌های تعیین شده در این مسیر را ایجاد کرده است؛ به نظر شما نمایندگان چه کمکی برای رفع این دغدغه‌ها می‌توانند انجام دهند و آیا راهی برای اصلاح بودجه وجود دارد یا خیر، توضیح داد: خوشبختانه اصلاح بودجه در دستورکار است. البته امکان افزودن متمم وجود ندارد؛ اما امکان ارائه اصلاحیه وجود دارد و آقای نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه، قول مساعدت در این رابطه داده و قرار است اصلاحیه به مجلس بیاید. ما هم بعد از نظر کارشناسی کمیسیون کشاورزی برای افزایش بودجه در بخش کشاورزی و صندوق بیمه کشاورزی همکاری‌های لازم را خواهیم داشت.

وی با تأکید بر این اصل که بیمه می‌تواند ریسک سرمایه‌گذاری را در هر حوزه‌ای کاهش دهد، افزود: ساختار بیمه‌ها در جهت کاهش ریسک سرمایه‌گذاری است و بیمه کشاورزی نیز در همین راستا اهمیت بسیاری دارد و از این قاعده مستثنی نیست.

این نماینده مجلس در پاسخ به این پرسش که شاهد ارائه خدمات صندوق بیمه کشاورزی بر روی سامانه‌ای دیجیتالی هستیم که توانسته شفافیت را به این حوزه وارد کند و تمامی خدمات بر بستر دیجیتال با کمک تکنولوژی‌های روز به مخاطب عرضه می‌شود؛ آیا شما این ظهور و بروز تکنولوژی در خدمات بیمه‌ای را مثبت ارزیابی می‌کنید، گفت: در ابتدا بگویم وقتی درباره بهره‌مندی از سیستم هوشمند و بستر دیجیتالی برای خدمات بیمه‌ای صحبت می‌شود، به اطلاع‌رسانی نیاز است تا کشاورزان با این خدمات به‌خوبی آشنا شوند؛ زیرا نبود ‌آگاهی مانع استفاده از این خدمات به‌روز و هوشمند می‌شود. همچنین باید تأکید کنم چنین خدماتی باعث اطمینان بیش‌تر مخاطبان خواهد شد.

گزارش از فهیمه تماشایی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =