غلامرضا منتظری

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی حوزه کشاورزی را به‌عنوان یکی از ارکان تحول کشور معرفی کرد و توضیح داد: با توجه به شرایط اقلیمی کشور همیشه با دغدغه و نگرانی‌های بسیاری مواجهیم و در برخی محصولات استراتژیک مانند گندم پایین‌آوردن ریسک برای تولید محصول بسیار مهم است.

غلامرضا منتظری در گفت‌وگو «روستانیوز» اظهار داشت: ایجاد اطمینان‌خاطر برای کشاورزان باعث افزایش سطح زیرکشت خواهد شد و در این راستا برنامه‌هایی چون خرید تضمینی و بیمه محصولات نقش‌آفرین هستند. برای حفظ امنیت غذایی به‌عنوان یکی از ضروریات لازم است که مجلس به‌طور جدی به این موضوع رسیدگی کند؛ بنابراین اصل حرکت ارزشمند است و باعث ارتقای سطح کیفی و کمی محصولات خواهد شد.

منتظری با مثبت ارزیابی کردن اداره خدمات صندوق بیمه بر بستر دیجیتال، شفاف‌شدن اطلاعات این صندوق و دسترسی آسان به این طلاعات تأکید کرد: در عصر ارتباطات سیستم کشاورزی ما از روند سنتی به‌سمت مکانیزه شدن درحال حرکت است، هرچندرسیدن به کشاورزی مکانیزه در سراسر کشور زمان‌بر است؛ اما همین اقدامات در هوشمندسازی ارائه خدمات نقش مهمی در جذب اعتماد و ارتقای سطح آگاهی‌ کشاورزان خواهد داشت.

این نماینده مجلس با بیان این‌که هوشمندسازی خدمات، مزایای بسیاری دارد، افزود: یکی از مزایای هوشمندسازی خدمات استفاده بهتر از زمان است. مزیت بعدی سهولت در روند اجرای کار و متعاقب آن افزایش رضایت‌ کشاورزان است.

وی ادامه داد:باید تأکید کنم که آسانی بهره‌مندی از خدمات و شفافیتی که با کمک فناوری‌های روز انجام می‌شود، تکریم مخاطب و در جهت حفظ کرامت انسانی کشاورزان است. این قشر زحمتکش نقش مهمی در تولید داخلی و امنیت غذایی ما بر عهده دارند و با سختی‌های بسیار کار می‌کنند و هرچه درجهت حمایت و تکریم آن‌ها قدم برداریم، کم است. نمی‌توان فقط در شعار بگوییم ما حامی کشاورزان هستیم، باید در عمل ببینند ما دغدغه فعالیت‌های آن‌ها را داریم و احترامی شایسته برای آن‌ها قائل هستیم.

وی در ادامه به بحث شفافیت در ارائه خدمات بر بستر دیجیتال تأکید کرد و گفت: ایجاد آسایش و آرامش کشاورزان یکی دیگر از مزیت‌های استفاده ازفناوری‌های روز در جهت شفاف‌سازی اطلاعات و خدمات است. از همه مهم‌تر این‌که رابطه مسئولان و مردم تقویت می‌شود و ارتباطی آسان و دوسویه شکل می‌گیرد.

منتظری ادامه داد: ‌البته در آغاز راه به‌دلیل تغییر نوع سیستم از سنتی به مکانیزه شاید مشکلاتی ایجاد شود؛ اما با فرهنگ‌سازی به‌تدریج ابعاد مزایای این نوع خدمات سبب جذب مخاطبان خواهد شد. ارتباط آسان با سامانه‌های مجازی چه بیمه و چه سایر خدمات در بهبود روند ارتقای کیفیت محصولات مفید خواهد بود.

به گفته این نماینده مجلس، همان‌طور که با شیوع کرونا شاهد بودیم که خانواده‌ها توانستندبا کمک سیستم خدمات الکترونیکی به بسیاری از امور خود رسیدگی کنند و تن به استفاده از این خدمات دادند، با گذر زمان استفاده از خدمات بیمه کشاورزی بر بستر فضای دیجیتال نیز یکی از آن مواردی می‌شود که خواه‌ناخواه مورد استقبال قرار خواهد گرفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =