کد خبر: 7608
تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۸
گردو

مدیر مزرعه آموزشی، پژوهشی پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه رازی کرمانشاه گفت: باغ مادری گردو در پردیس کشاورزی و منابع طبیعی در آینده نزدیک راه‌اندازی می شود.

به گزارش روستانیوزبه نقل از مهر، حمیدرضا چقازردی از راه اندازی باغ مادری گردو در آینده نزدیک خبر داد و گفت: کرمانشاه به عنوان قطب کشاورزی و با ظرفیت تولید محصولات زراعی بسیار بالا است.

مدیر مزرعه آموزشی، پژوهشی پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه رازی کرمانشاه با اشاره به وجود ارقام مختلف گردو در کرمانشاه، اظهار داشت: ارقام مختلفی از گردو در سطح استان وجود دارد که در بین آنها ارقام نامرغوب به چشم می‌خورد و ما در صدد آن هستیم با راه اندازی باغ مادری بستر خوبی برای اصلاح و توسعه باغ گردو فراهم نمائیم و در توسعه باغات گردو نیز در سال‌های پیش رو حرفی برای گفتن خواهیم داشت.

این مسئول گفت: برنامه ما برای افق باغبانی کرمانشاه توسعه ارقام مرغوب گردو در سطح استان است که در این راستا زمینی به مساحت نیم هکتار در پردیس کشاورزی و منابع طبیعی به این فعالیت اختصاص داده شده است.

چقازردی خاطرنشان کرد: سیستم آبیاری تحت فشار این قطعه زمین انجام شده و محصور نمودن آن با فنس نیز جز برنامه‌های در دست اقدام است.

این مسئول از مستقر شدن بیش از ۱۵ رقم گونه گردو در اسفند سال جاری در زمین اختصاص یافته خبر داد و اظهار داشت: طی دو سال آینده پیوندک گردو جهت تأمین نهال در نهالستان‌ها، اجرای پیوند و اصلاح باغات سطح استان در اختیار باغداران قرارمی گیرد.

وی همچنین از تشکیل تیم مشاور برای انجام مشاوره‌های فنی و تخصصی در مزرعه آموزشی نیز خبر داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =