کد خبر: 7596
تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۸
سن گندم

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی خراسان رضوی از مبارزه با آفت سن مادری گندم در ۱۴۸هزار هکتار از گندمزارها و جوزارهای این استان خبر داد.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، فاطمه حلاج‌نیا افزود: مبارزه با سن مادری به پایان رسیده و در این مرحله ۶۱ هزار هکتار مبارزه با آفت در مزارع غلات استان انجام شده است.

وی ادامه داد: هم اکنون در مرحله مبارزه با سن پوره هستیم که در این بخش نیز در سطح ۸۷ هزار هکتار مبارزه انجام شده و همچنان در برخی نقاط سردتر استان ادامه دارد.

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: با توجه به وضعیت بارش‌های بهاری در استان و رطوبت زیاد، آفت سن گندم و پوره امسال از رشد برخوردار است و مبارزه به صورت مکرر و موثر انجام می‌شود و در این زمینه نیازمند هوشیاری و مبارزه موثر و مستمر کشاورزان هستیم.

حلاج‌نیا افزود: از ابتدای امسال تا کنون مبارزه با بیماری‌های شایع در غلات مانند بیماری زنگ زرد در ۵۷ هزار هکتار انجام شده است.

سالانه برای تولید هشت میلیون تن انواع محصولات باغی، زراعی و دامی در خراسان رضوی یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار زمین زیر کشت ۸۳ نوع محصول می‌رود. بخش کشاورزی ۲۸ درصد اشتغال و ۳۰ درصد صادرات غیرنفتی خراسان رضوی را به خود اختصاص داده است.

۱۴۲ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان خراسان رضوی امسال به کشت دیم و ۱۲۶ هزار هکتار نیز به کشت آبی گندم اختصاص یافته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =