کد خبر: 7592
تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۰
محمدعلی طالبی 

استاندار یزد در پیامی از شهرداری‌ها و دهیاری‌ها به عنوان تجلی بارز مشارکت های مردمی در عرصه خطیر مدیریت شهری و روستایی یاد کرد و نوشت: نقش این نهادها در امیدآفرینی و توسعه نشاط اجتماعی ، در کنار توجه به عمران و آبادانی استان بی بدیل است.

به گزارش روستانیوز به نقل از روابط عمومی استانداری یزد، محمدعلی طالبی  به مناسبت  ۱۴ تیر که روز شهرداری‌ها و دهیاری ها نامگذاری شده است، افزود:  مبارزه با شیوع کرونا، نمونه روشنی از تاثیر این نهادها در جلب مشارکت های عمومی و فرهنگسازی اجتماعی است که به شکل موفقیت آمیزی در استان  نمود یافت.

وی اضافه کرد: آزمون سرنوشت ساز مشارکت در صیانت از سلامت مردم، همچنان پیش روی شهرداری‌ها  و دهیاری ها قرار دارد.

استاندار یزد از تلاش موثر شهرداران و دهیاران، کارکنان این ۲ نهاد و اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستای استان تشکر کرد.

استان یزد با یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت ۲۱ شهرداری دارد که ۸۷ درصد آن در شهرها و بقیه در حدود ۹۰۰ روستا و آبادی زندگی می کنند. 

همچنین سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: از اوایل اسفند ۹۸ تاکنون ۲۳۵ هزار و ۴۲۹ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده اند و با فوت ۱۵۴ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد افراد متوفی به ۱۱ هزار و ۲۶۰ نفر رسید.

سیما سادات لاری دیروز( جمعه ) بیان کرد: از ۲۴ ساعت قبل تا ظهر ۱۳ تیر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲ هزار و ۵۶۶ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی که از این تعداد هزار و ۴۸۳ نفر هم بستری شدند.

معاون وزارت بهداشت گفت:  تاکنون  ۱۹۶ هزار و ۴۴۶ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند و سه هزار و ۱۲۳ نفر از بیماران هم تحت مراقبت قرار دارند.

لاری افزود: تاکنون یک میلیون و ۷۴۴ هزار آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در کشور انجام شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت اظهار کرد: استان‌های خوزستان، کردستان، کرمانشاه، هرمزگان، بوشهر، خراسان رضوی و ایلام در وضعیت قرمز قرار دارند. همچنین استان‌های تهران، فارس، مازندران، همدان، زنجان، سیستان و بلوچستان و البرز در وضعیت هشدار قرار گرفته اند.

وی گفت: این بیماری همه جهان را در فراگرفته است. مردم برای کمک به کنترل آن، فاصله گذاری فیزیکی تا یک و نیم متر، شست‌وشوی مداوم دست‌ها و استفاده از ماسک را رعایت کنند. ماسک باید برای همه باشد و اگر یک نفر استفاده کرده باشد و بقیه استفاده نکنند، حقوق بقیه مردم نادیده گرفته شده است. با رعایت این موارد می‌توانیم زنجیره انتقال ویروس کرونا را متوقف کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =