محمدتقی نقدعلی

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس یازدهم شورای اسلامی با تأکید بر این‌که دغدغه اساسی هر نماینده مجلس توسعه کشاورزی است، گفت: اولین اولویت مجلس انجام هرگونه اقدام لازم و ضروری در عرصه قانون‌گذاری و نظارت در عرصه کشاورزی است تا آنچه که به بحث کشت و کار و تولید محصولات مربوط است، به اولویت اول کشور تبدیل شود. در بحث حمایت از کشاورزان و تولیدات کشاورزی، موضوعات مختلفی را داریم؛ از بحث تأمین سموم گرفته تا نهاده‌های دامی و کشاورزی و... که همگی باید مورد توجه باشند.

حجت‌الاسلام محمدتقی نقدعلی با حمایت از ترویج فرهنگ استفاده از بیمه کشاورزی برای حفظ امنیت غذایی کشور در گفت‌وگو با « روستانیوز » توضیح داد: باید در بحث بیمه‌ها طوری برنامه‌ریزی شود که سهم کشاورز حداقلی باشد. بسیاری از کشاورزان ما در رسته کشاورزی خرد قرار دارند و برای ترغیب آن‌ها به استفاده از این خدمات باید از مشوق‌های مختلف بهره برد و سیاست‌های حمایتی را برای آن‌ها فراهم کرد؛ بنابراین اگر می‌خواهیم استفاده از بیمه محصولات کشاورزی را گسترش دهیم، باید به فکر کاهش سهم کشاورزان خرد در سراسر کشور باشیم.

این نماینده مردم در مجلس ادامه داد: هدف باید تقویت کشاورزان با تجهیز ابزار روز و بسته‌های حمایتی باشد و بیمه هم از این قاعده مستثنی نیست و می‌شود با برنامه‌های حمایتی کشاورزان را به‌سمت بیمه سوق داد.

نقدعلی در پاسخ به این سوال که با نگاهی به بودجه صندوق بیمه کشاورزی متوجه رقم دوهزار میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومانی می‌شویم که بسیاری از کارشناسان از محدود بودن آن سخن می‌گویند، نظر شما راجع‌به این رقم چیست و برای رفع کسری موجود آیا راهکاری اندیشیده خواهد شد یا اصلاً رفع این کسری بودجه دغدغه شما نمایندگان مجلس است یا خیر، گفت: وقتی از بودجه سالیانه حرف می‌زنیم، بحث مدیریت منابع نباید نادیده گرفته شود. همه کارها منوط به بودجه مصوب نیست و می‌توان به سراغ منابع دیگر رفت. با هم‌افزایی منابع می‌توان خلأهای موجود را پر کرد. محدودبودن بودجه نباید مانع کار شود. با کار کارشناسی می‌توان موانع را رفع کرد.

وی در ادامه تأکید کرد: بیمه‌ کشاورزی در مدیریت ریسک و کاهش ریسک سرمایه‌گذاری در این حوزه تأثیر بسیاری دارد که قابل انکار نیست.

نقدعلی در پاسخ به این سوال که ارائه خدمات بیمه‌ای بر بستر دیجیتال که با راه‌اندازی سامانه جامع بیمه کشاورزی انجام شده است، سبب شفافیت در کلیه امور بیمه‌ای و استفاده از کلیه خدمات دیجیتالی و فناوری ماهواره‌ای برای تشخیص خسارت وارده، پرداخت ضرر و زیان و صدور بیمه‌نامه و... شده است، آیا این ظهور و بروز تکنولوژی در ترغیب کشاورزان برای بهره‌مندی از خدمات بیمه‌ای تأثیرگذار خواهد بود، گفت: استفاده از خدمات دیجیتالی با تجربه روزهای کرونایی ثابت کرد باید با تمام قوا از این بستر استفاده شود. در عرصه‌های مختلف استفاده از تکنولوژی مفید بوده و باعث رشد و توسعه شده است؛ بنابراین این اتفاق بسیار مورد حمایت است و با آموزش و اطلاع‌رسانی به کشاورزان باید مزایای برخورداری از این امکانات توضیح داده شود تا کشاورز بداند چگونه از این خدمات بهره ببرد و به چه میزان کیفیت و سرعت دریافت خدمات افزایش یافته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =