احد آزادی‌خواه

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی یازدهم معتقد است بیمه کشاورزی با استقبال خوبی از سوی کشاورزان روبه‌رو شده و با شروع مجلس یازدهم قرار است توسعه بیمه کشاورزی در اولویت کار نمایندگان قرار گیرد.

احد آزادی‌خواه در گفت‌وگو با « روستانیوز » می‌گوید: بیمه محصولات کشاورزی می‌تواند یکی از راه‌های مهم برای کاهش خطرپذیری شغل کشاورزی باشد؛ زیرا ریسک خطر برای کشاورزان را کاهش می‌دهد. البته بسیاری از کشاورزان از پرداخت‌ها راضی نیستند که می‌توان دلیل آن را  کم‌بودن اعتبار اختصاص‌یافته به صندوق‌ بیمه کشاورزی دانست. یکی از تلاش‌های مجلس یازدهم بر این است که اعتبارات این صندوق‌ افزایش پیدا کند.

وی مدیریت ریسک را بسیار مهم می‌داند و اضافه می‌کند: امروزه یکی از صنایع مهم در ارتباط با زندگی مردم صنعت بیمه است. سرعت زندگی بالا رفته و به اقتضای این افزایش سرعت، میزان خطرات نیز افزایش پیدا کرده است و دراین میان صنعت بیمه می‌تواند تا حدودی ضرر و زیان‌های غیرقابل پیش‌بینی را برای مردم کاهش دهد. اگر بتوانیم درست از صنعت بیمه و صندوق‌های بیمه‌گر استفاده کنیم و صندوق‌ها نیز به‌موقع خسارات را پرداخت کنند، شاهد یک اتفاق دو سر برد خواهیم بود.

آزادی‌خواه با اشاره به این‌که بیمه نقش موثری در افزایش میزان تولید در حوزه کشاورزی ایفا می‌کند، می‌گوید:  در حوزه کشاورزی با مسائل زیادی روبه‌رو هستیم و کشاورزان امروزه با مشکلاتی ‌مانند سیل، زلزله، آفت و خشک‌سالی‌های پی‌درپی روبه‌رو هستند و اگر صندوق بیمه برایشان تضمین و خسارات را به‌موقع جبران کند، اعتماد کشاورزان جلب می‌شود و سرمایه‌گذاری در این بخش بیش‌تر خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =