کد خبر: 7585
تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۷
هدایت حاتمی

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه، گردشگری را یکی از اولویت‌های سرمایه‌گذاری در استان عنوان کرد و گفت: میراث فرهنگی باید برنامه اقتصادی توسعه‌محور داشته باشد.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، هدایت حاتمی، در نشست مشترک با مدیرکل و معاونین اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان باتاکید بر لزوم شناساندن بیشتر ظرفیت‌های گردشگری کرمانشاه در جهت توسعه توریسم اظهارداشت: میراث فرهنگی از جمله اداراتی است که باید هم نگاه راهبردی به توسعه داشته باشد و هم نگاه عملیاتی و از این رو کار در این سازمان بسیار مهم و حساس است.

معاون استاندار کرمانشاه افزود: انتظار ما از تیم جدیدی که در میراث فرهنگی شکل گرفته این است که نگاهشان به استان، توسعه‌ای باشد و به دنبال ایجاد مانع در برابر طرح‌های مرتبط با گردشگی و صنایع دستی نباشند و درک بیشتری از مسایل و مشکلات استان داشته باشند.

حاتمی، ایجاد اشتغال در استان را مهمترین وظیفه مسوولین دانست و بیان داشت: اداره میراث فرهنگی باید برنامه اقتصادی داشته باشد و پروژه‌ها و طرح‌های آن باید سطح بندی شوند تا از تمام ظرفیت‌های استان بخصوص استاندار در جهت رفع مشکلاتی که خارج از توان استان است، استفاده شود.

‎معاون استاندار کرمانشاه گفت: مهمترین انتظارات کلانی که از اداره کل میراث داریم اجرای کریدور گردشگری بیستون به طاق بستان و پیگیری ثبت جهانی طاق بستان، تکیه معاون، اورامانات، مجموعه ساسانی قصرشیرین و سرپل‌ ذهاب و آناهیتا است که در صف انتظار ثبت جهانی یونسکو هستند و اگر بتوانیم یک ثبت حهانی دیگر داشته باشیم تاثیر بسیار زیادی بر توسعه گردشگری و اقتصاد استان خواهد داشت.

‎وی در پایان خوستار تدوین اولویت بندی سرمایه‌گذاری در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری شد.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای ۳۴ شهر و ۲ هزار و ۵۹۵ روستا و بیش از چهار هزار و ۲۰۰ اثر تاریخی شناسایی شده است. 
۲۷ هتل، سه هتل آپارتمان، ۱۹ مهمانپذیر، هفت سفره خانه، ۱۵ واحد پذیرایی بین راهی منفرد، ۱۷ رستوران بین راهی، ۱۴ مجتمع گردشگری، حدود ۲۰ اقامتگاه بوم گردی، ۵۰ خانه مسافر دارای مجوز موقت در سطح استان کرمانشاه وجود دارد. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =