کد خبر: 7582
تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۲
گندم

مدیر سازمان تعاون روستایی استان یزد با اشاره به خرید هزار و ۸۰۰ تن محصول گندم به ارزش ۴۵ میلیارد ریال از کشاورزان گفت : این عدد نسبت به مدت مشابه پارسال ۵۰ درصد رشد دارد.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، یدالله جوادپور، افزود:  افزایش خرید به خاطر اهتمام  ویژه دولت در پرداخت به روز مطالبات گندمکاران در اجرای طرح خودکفایی این محصول است .

وی با اشاره به پرداخت ۹۰ درصد مطالبات گندمکاران استان ، اظهار کرد: محصول گندم مازاد بر مصرف کشاورزان با قیمت تضمینی از قرار کیلویی ۲۵ هزار ریال از آنها خریداری می‌شود.

وی پیش‌ بینی کرد: تا پایان فصل خرید که آبان ماه است افزون بر  ۱۲ هزار تن محصول مازاد بر نیاز از کشاورزان استان خریداری شود.

مدیر سازمان تعاون روستایی یزد از تولیدکنندگان خواست با توجه به شرایط تحریم و خودکفایی کشور به این محصول راهبردی محصول خود را تحویل ۹ مرکز خرید شرکت تعاونی روستایی استان که عمده آن در ابرکوه  و خاتم قرار دارد، تحویل بدهند.

جوادپور با تاکید بر اینکه ظرفیت سیلوی یزد ۸۵ هزار تن است ، خاطرنشان کرد: این عدد ظرفیت خوبی برای خرید گندم مازاد کشاورزان استان یزد و حتی استان های همجوار است.

مدیر سازمان تعاونی روستایی یزد از مسوولان شرکت های تعاونی استان ، خواست به نمایندگی از اداره کل غله، خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان را برای تولید آرد با کیفیت مدیریت کنند.

جوادپور با اشاره به اینکه برداشت گندم تا اواخر مرداد ماه آینده ادامه دارد ، تصریح کرد : کشاورزان برای جلوگیری از ریزش گندم و پیشگیری از برخی حوادث های هرچه زودتر محصول خود را با همکاری جهاد کشاورزی برداشت کنند.

هم اکنون کار برداشت محصول گندم در ۹ هزار و ۱۰۰ هکتار اراضی استان یزد در حال انجام است و قبلا اعلام شد که قیمت گندم ۲ روزه به کشاورزان پرداخت می‌شود .

در استان یزد ۱۱۴ هزار هکتار اراضی شامل ۳۳ هزار و ۱۵۱ هکتار ( ۲۹ درصد) زراعی و ۸۱ هزار و ۱۶۴ هکتار   (۷۱درصد) باغی و هزار و ۸۰۰ هکتار گلخانه‌ای به کاشت محصولات اختصاص دارد.

جمعیت بهره بردار بخش کشاورزی استان یزد حدود ۷۰ هزار خانوار است.                    

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =