محسن علی‌زاده

نماینده سپیدان در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که بیمه یکی از اقتصادی‌ترین ابزار کاهش ریسک عوامل خسارت‌زا برای محصولات کشاورزی است، گفت:‌ با توجه به این‌که قرار است بنای اقتصادی کشور را به‌سمت کشاورزی سوق دهیم، مجلس یازدهم نگاه ویژه‌ای به این بخش خواهد داشت؛ همچنین دولت نیز باید در بخش بیمه فعال‌تر باشد و رقم بودجه تخصیصی دولت در این بخش باید رقم مناسبی باشد تا صندوق بیمه بتواند خسارت‌های کشاورزان را پرداخت کند.

محسن علی‌زاده در گفت‌وگو با « روستانیوز » افزود:‌ یکی از معضلات بیمه صندوق کشاورزی که کشاورزان با آن مواجه‌ هستند، پایین‌بودن میزان غرامت پرداختی است؛ مثلاً یک هکتار گندم که ممکن است ۱۰ میلیون تومان برای کشاورز سود داشته باشد، اگر خسارت ببیند، بیمه ۵۰۰ هزار تومان خسارت می‌پردازد؛ لذا افزایش سهم بیمه نیز از همین نظر اهمیت دارد.

وی ادامه داد:‌ کشاورزان به این امید محصول خود را بیمه می‌کنند که بتوانند خسارت بگیرند؛ بنابراین اگر نتوانند به‌موقع و رقم مناسبی از صندوق دریافت کنند، بیمه کشاورزی فایده‌ای برایشان نخواهد داشت.

علی‌زاده با اشاره به سامانه جامع بیمه کشاورزی و مزایای آن گفت:‌ یکی از مشکلاتی که همیشه کشاورزان و صندوق بیمه با آن مواجه بوده، عدم ارزیابی دقیق زمین‌های کشاورزی و خسارت‌های وارده به آن‌ها بوده است؛ اما با ایجاد سامانه‌ جامع و ارزیابی دقیق ماهواره‌ای قطعاً این مشکل حل خواهد شد و کشاورزان هم اعتماد بیش‌تری به صندوق خواهند داشت؛ چراکه در این صورت هیچ حقی از کشاورز ضایع نمی‌شود.

نماینده سپیدان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد:‌ با توجه به این‌که همه فعالیت‌ها در بستر دیجیتال پیش می‌رود، این موضوع در بیمه کشاورزی هم یک دستاورد بزرگ محسوب می‌شود و باعث شفاف‌سازی در امور بیمه خواهد شد. به این ترتیب در کشاورزان نیز ایجاد انگیزه می‌شود که به‌سمت بیمه گرایش پیدا کنند، در غیر این صورت بی‌برنامگی و عدم شفافیت در برخورد با کشاورزان باعث دوری این قشر از بیمه خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =