علی‌رضا نظری

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی درخصوص اهمیت بیمه محصولات کشاورزی به «سبزینه» می‌گوید: درباره بیمه کشاورزی سازکاری وجود دارد که باید به‌صورت جدی ادامه پیدا کند و بیمه محصولات کشاورزی از موارد مهم و ضروری در روستاهای کشور محسوب می‌شود.

علی‌رضا نظری در گفت‌وگو با « روستانیوز » ادامه می‌دهد: درحال‌حاضر موضوع بیمه محصولات کشاورزی در کشور بسیار کم‌رنگ است و باید دولت از صندوق‌ بیمه کشاورزی حمایت‌ بیش‌تری کند.

نماینده مردم خمین در مجلس ‌خاطرنشان می‌کند: مبلغی که برای خسارت‌های کشاورزان پرداخت می‌شود، نسبتاً پایین است و این نمی‌تواند جبران‌کننده ضرر و زیان‌های آن‌ها باشد، به‌همین دلیل باید بحث میزان پرداخت اعتبارات به صندوق‌ بیمه مورد بازنگری قرار گیرد. افزایش اعتبار صندوق‌ بیمه کشاورزی درواقع کمک به کشاورزان است و این می‌تواند تحول بزرگی در بخش کشاورزی به حساب بیاید.

وی درخصوص بیمه محصولات کشاورزی تصریح می‌کند: باید مشکلات موجود در این بخش برطرف شود.

نظری موضوع مدیریت ریسک در تولید محصولات کشاورزی را بسیار مهم ارزیابی می‌کند و معتقد است ریسک کار در حوزه کشاورزی بسیار بالاست و برای کاهش آسیب‌ها در این بخش بیمه می‌تواند نقش مهمی ایفا کند. اگر در این بخش برنامه‌ها درست انجام شود، می‌توان امید داشت که تولید در کشور تا 30 درصد بیش‌تر از آنچه امروز است، افزایش پیدا کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =