محمدجواد عسکری

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی ‌با اشاره به مزایای سامانه دیجیتال بیمه کشاورزی گفت: ایجاد سامانه دیجیتال و الکترونیک بیمه کشاورزی کار بسیار خوب، علمی ‌و کارشناسی‌شده‌ای است که صندوق بیمه کشاورزی آن را برنامه‌ریزی کرده است. در بسیاری از کشورهای پیشرفته دنیا نیز از این روش استفاده می‌شود.

به‌گزارش « روستانیوز »، محمدجواد عسکری افزود: سامانه دیجیتالی و ارزیابی دقیق باعث شفافیت عملکرد بیمه‌گر و بیمه‌گذار خواهد شد. از طریق ارزیابی ماهواره‌ای می‌توان اطلاعات بسیاری به کشاورزان منطقه درباره شرایط منطقه، خطراتی که ممکن است محصولاتشان را تهدید کند، میزان ریسک و... داد و همین موضوع به برنامه‌ریزی تولیدکننده کمک خواهد کرد.

وی ادامه داد: اکنون بسیاری از کشاورزان به‌روش‌های نوین و علمی ‌کار می‌کنند و توقع دارند این توسعه در همه بخش‌های مرتبط با کشاورزی وجود داشته باشد.

عسکری با اشاره به نقش سامانه الکترونیک در امنیت غذایی کشور گفت: یکی از دغدغه‌های کشاورزان که در تمام مراحل تولید با آن مواجه هستند، خطراتی است که ممکن است باعث نابودی و وارد آمدن خسارت به محصولشان شود. اگر کشاورز دغدغه نداشته باشد، محصول باکیفیت و بیش‌تری تولید می‌کند. سامانه‌های دیجیتال نیز در این مسیر کمک بسیاری می‌کند تا کشاورز اعتماد بیش‌تری به صندوق بیمه داشته باشد و محصول خود را با اطمینان بیش‌تری بیمه کند؛ حتی این موضوع می‌تواند بیمه کشاورزی را فراگیرتر کند.

نماینده مردم داراب و زرین‌دشت در مجلس شورای اسلامی،‌ با تأکید بر این‌که دولت باید سهم بیمه خود را به‌موقع پرداخت کند، افزود: دولت سهم به‌سزایی در پرداخت به‌موقع خسارت به کشاورزان دارد و اگر حق بیمه خود را به‌موقع پرداخت کند، شاهد دیرکرد در پرداخت غرامت نخواهیم بود. تنها در این صورت است که می‌توان از کشاورزان حمایت کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =