معین‌الدین سعیدی

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که بیمه کشاورزی نیازمند وضع قانون جدیدی نیست، اما باید بعد نظارتی بر آن را بیش‌تر کرد، ادامه داد:‌ بیمه کشاورزی ابزار مهمی برای اجرای سیاست‌های بخش کشاورزی است؛ چراکه از بین رفتن محصول در یک سال پرخطر کاهش سرمایه‌گذاری در سال‌های بعد، عدم بازپرداخت بدهی‌ها و حتی ترک فعالیت کشاورزی را در پی خواهد داشت؛ به همین علل بیمه کشاورزی یکی از ابزارهای مدیریت ریسک در تثبیت درآمد و آرامش خاطر کشاورزان است.

معین‌الدین سعیدی در گفت‌وگو با «روستانیوز» افزود: با توجه به این‌که ورود فناوری به هر حوزه‌ای باعث دقت در امور می‌شود، تحول دیجیتال در بیمه نیز این دقت و ریزبینی را به‌دنبال خواهد داشت.

وی اضافه کرد:‌ کشور ما به‌علت شرایط خاص جغرافیایی، دارای تنوع در محصولات کشاورزی و هر گوشه کشور نیز مستعد نوعی محصول است. لازم است به این نکته توجه شود که هر کدام از این محصولات برای منطقه خود یک محصول استراتژیک به‌حساب می‌آیند؛ برای مثال خرما برای کشاورزان جنوب، پسته برای کرمان و موز برای جنوب استان سیستان‌وبلوچستان محصولی اساسی است، اما گاهی می‌بینم برای همه این‌ها تعرفه‌ای یکسان وجود دارد، ولی لازم است تعرفه‌ها متفاوت و براساس محصول و خطرپذیری هر منطقه باشد.

سعیدی افزود: قطعاً با ورود فناوری و ارزیابی دقیق ماهواره‌ای چنین مشکلاتی حل خواهد شد و می‌توان با بررسی دقیق میزان خطر و ریسک‌پذیری هر منطقه را مشخص و براساس آن حق بیمه را تعریف کرد.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر افزایش میزان پرداخت خسارت به کشاورزان گفت‌: با توجه به آسیب‌ها و خسارت‌هایی که به محصولات کشاورزی وارد می‌شود، لازم است که صندوق بیمه کشاورزی از پشتوانه مالی خوبی برخوردار باشد تا اگر محصول کشاورزان آسیب دید، بتواند آن‌ها را به چرخه تولید بازگرداند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =