حسین رئیسی

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که استفاده از فناوری‌ در تمام حوزه‌ها سرعت و دقت را به‌دنبال دارد، گفت:‌ بدون شک فناوری اطلاعات یکی از مهم‌ترین المان‌ها در زمینه بیمه است و سرمایه‌گذاری در این حوزه باعث جهش و توسعه بیمه کشاورزی خواهد شد.

حسین رئیسی در گفت‌وگو با « روستانیوز » اظهار داشت:‌ استفاده از فناوری‌های نوین در بیمه کشاورزی هزینه را کم و پوشش‌دهی را بیش‌تر می‌کند. سامانه جامع بیمه کشاورزی می‌تواند باعث شخصی‌سازی محصولات و خدمات، اعطای حق انتخاب به مشتری، یکپارچه کردن اطلاعات و ایجاد بانک اطلاعاتی منسجم و دسترسی به آن در هر زمان شود. در حقیقیت هرکجا از طریق سنتی نتوانستیم وارد شویم، با کمک فناوری این امکان فراهم خواهد شد.

رئیسی تصریح کرد: بخش مهمی از فعالیت‌های بیمه بر آموزش و دادن آگاهی به کشاورزان مبتنی است. برای استفاده از فناوری در بیمه محصولات کشاورزی همه اطلاعات درباره خطرات و حوادث یک منطقه را جمع‌آوری می‌کنند که می‌توان با دادن این اطلاعات به کشاورز او را از خطراتی که محصولاتش را تهدید می‌کند، آگاه کرد.

وی افزود:‌ چالش‌های موجود در توسعه بخش کشاورزی ازجمله ماهیت خطرپذیری در این بخش، عدم شفافیت در مالکیت‌ها و نبود اطلاعات در خصوص خطرپذیری بخش کشاورزی همه و همه از عواملی هستند که ضریب پوشش بیمه‌ای محصولات کشاورزی را تحت تأثیر قرار می‌دهند، اما با استفاده از تکنولوژی می‌توان این چالش‌ها را برطرف کرد.

نماینده مردم میناب در مجلس شورای اسلامی به اهمیت بیمه کشاورزی نیز اشاره کرد و گفت:‌ با توجه به اهمیت تولیدات کشاورزی در ایجاد امنیت غذایی و وجود خطرات ضروری است از صندوق بیمه بیش‌تر حمایت شود. در کمیسیون کشاورزی مجلس یازدهم تلاش خواهیم کرد که با کمک تشکل‌ها و اتحادیه‌های مختلف کشاورزی و مرکز پژوهش‌های مجلس  به سازکار مناسبی در راستای امنیت تولید و غذا برسیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =