پرویز اوسطی

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که بیمه ابرازی است برای کاهش ریسک و افزایش ضریب امنیت سرمایه‌گذاری، گفت: بیمه نقش مهمی در گذار از کشاورزی سنتی و رسیدن به کشاورزی صنعتی و مدرن دارد؛ از طرفی، با توجه به این‌که ایران جزو کشورهای حادثه‌خیز است و از ۴۰ حادثه طبیعی بیش از ۳۰ نوع آن در ایران اتفاق می‌افتد، بنابراین لازم است در این بخش بیش‌تر سرمایه‌گذاری شود؛ چراکه کشاورزی نقش مهمی در امنیت غذایی و کاهش وابستگی ما به خارج دارد.

پرویز اوسطی در گفت‌وگو با «روستانیوز» با تأکید بر لزوم هوشمندسازی بیمه کشاورزی و مزایای آن گفت: الکترونیکی شدن بیمه کشاورزی کمک بسیاری به ارزیابی‌ها، دقیق‌تر شدن آمار و اطلاعات، گردآوری داده‌ها، پایش اطلاعات آب‌وهوا و خطراتی که محصولات را تهدید می‌کند، خواهد کرد و کشاورزان با ریسک و خطر کم‌تری مواجه می‌شوند.

وی ادامه داد: یکی از مشکلاتی که در بیمه کشاورزی وجود دارد معضل زمان است؛ یعنی کارشناسان نمی‌توانند در زمان مناسب به تمام خسارت‌ها رسیدگی کنند؛ اما با استفاده از فناوری‌های نوین این خلأ پر خواهد شد. قطعاً نمایندگان مجلس در کمیسیون کشاورزی نیز از چنین پیشرفت‌هایی در صندوق بیمه کشاورزی حمایت خواهند کرد.

اوسطی با اشاره به این‌که دولت باید حمایت بیش‌تری از بیمه کشاورزی کند، گفت: با توجه به این‌که کشاورزان جزو قشر ضعیف جامعه هستند، نمی‌توانند حق بیمه خود را افزایش دهند؛ بنابراین دولت به‌علت حفظ امنیت غذایی کشور، باید حق بیمه خود را حداقل در بخش محصولات استراتژیک بالا ببرد تا کشاورزان با اطمینان بیش‌تری فعالیت کنند که این موضوع به کاهش مهاجرت روستاییان به شهر و اشتغال‌زایی در روستاها هم کمک خواهد کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =