کد خبر: 7553
تاریخ انتشار: ۱۰ تیر ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۰
5865

نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی اعتبار پروژه‌های محرومیت‌زدایی کشور را ۲۰ هزار میلیارد ریال دانست و گفت: این میزان اعتبار ۱۰۰درصد به مدت سه سال تخصیص می‌یابد.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، امان الله حسین پور در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان اسفراین با محوریت محرومیت زدایی اظهار داشت:  سهم دولت از این میزان اعتبارات ۳۰ درصد و ۷۰ درصد دیگر نیز از طریق قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه تامین می شود.

وی افزود: نمایندگان خراسان شمالی به علت محرومیت بالای این استان در بیشتر شاخص ها در تلاش هستند که سهم ۳۰درصد دولت را به ۵۰ درصد افزایش دهند.

نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی از پیگیری نکردن اعتبارت ملی این شهرستان از سوی مدیران دستگاه های اجرایی انتقاد کرد و اظهار داشت: مدیران ادارات دغدغه پی گیری اعتبارات شهرستان در حوزه خود را ندارند.

 فرماندار اسفراین هم در این نشست با اشاره به وجود مشکل آب کشاورزی در شهرستان اظهار داشت: تامین آب روستاها در بخش های مختلف بویژه در بخش کشاورزی و دام در اولویت کاری قرار گرفته است.

طاهر رستمی افزود: آب کشاورزی و دامداری به اندازه آب آشامیدنی حتی بیشتر از آن برای روستاییان به دلیل نقش آن در اقتصاد و معیشت این قشر از جامعه اهمیت دارد.

وی افزود: تلاش می کنیم با لایروبی قنوات و جدول‌گذاری رودخانه ها با استفاده از اعتبارات پروژه های محرومیت زدایی مشکل روستاییان را برطرف کنیم.

شهرستان ۱۲۰ هزار نفری اسفراین در ۶۰ کیلومتری جنوب شرقی بجنورد قرار دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =