کد خبر: 7550
تاریخ انتشار: ۱۰ تیر ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۲
برنج

برای اولین بار طرح سراسری جهش تولید در دامپروری و کشاورزی در گیلان آغاز شد.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، مسئول سازمان بسیج مهندسین کشاورزی سپاه قدس گیلان در رشت اظهار داشت: با توجه به آغاز نهضت سراسری جهش تولید در عرصه کشاورزی و دامپروری ، طرح هوشمند سازی کشاورزی برای نخستین بار در گیلان اجرا می‌شود.

مرتضی مرادی افزود: با توجه به این امر، نهضت سراسری جهش تولید در عرصه دامپروری و کشاورزی با رمز یا امام رضا (ع) همزمان با سراسر کشور در گیلان آغاز شد که یکی از اهداف مهم این طرح ، کمک به خودکفایی در تولید محصولات راهبردی همانند برنج، گندم، ذرت، کلزا و جو است.

وی ادامه داد: با تاکید بر اینکه در استان گیلان نهضت جهش تولید با هدف ویژه حمایت از محصول برنج اجرا می‌شود اما در حوزه دامپروری نیز، کمک به تولید گوشت قرمز مرغوب، واکسیناسیون دام سبک و سنگین و پلاک‌بندی دام‌ها از جمله اقدامات پیش‌بینی شده در راستای اجرای این طرح است.

مسئول سازمان بسیج مهندسین کشاورزی سپاه قدس گیلان با اشاره به امضای تفاهم نامه میان سپاه قدس گیلان و سازمان جهاد کشاورزی گیلان خاطرنشان کرد: این تفاهم نامه در راستای اجرای طرح هوشمندسازی کشاورزی منعقد شده است.

مرادی بیان کرد: با توجه به اینکه برای اولین این طرح  در استان گیلان اجرا می‌شود، امیدواریم که این طرح،  سبب تحقق جهش تولید و برداشتن گام دوم در حوزه کشاورزی شود.

هم ‌اینک حدود سه و نیم میلیون تن از محصولات کشاورزی و حدود ۳۰ هزار تن گوشت قرمز در استان گیلان تولید و روانه بازار مصرف می‌شود .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =