کد خبر: 7549
تاریخ انتشار: ۱۰ تیر ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۰
گوشت فاسد

رئیس شبکه دامپزشکی آستارا از کشف و ضبط ۱۲۳ کیلوگرم فرآورده خام دامی فاسد و معرفی هفت عرضه‌کننده آن به محاکم قضایی و واکسیناسیون چهار هزار و ۷۰۰ راس دام سبک و سنگین خبر داد.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، حبیب بنی رستم در شبکه دامپزشکی آستارا اظهار کرد: گوشت های فاسد طی ۴۱۰ مورد بازرسی از مراکز عرضه فرآورده های خام دامی و غذاخوری های بین راهی در خرداد ماه کشف و ضبط شد. 

وی افزود: فروش مرغ و اردک محلی زنده، پرکنده و بدون رعایت موازین بهداشتی ممنوع است و شبکه دامپزشکی علاوه بر گشت های مستقل، با همکاری ادارات شبکه بهداشت و درمان، صنعت، معدن و تجارت، شیلات، تعزیرات حکومتی و اتاق اصناف گشت های مشترک اجرا می کند. 

وی گفت: واحد قرنطینه دامپزشکی در محوطه اداره کل گمرک دایر است و در خرداد ماه، ۷۳۰ تن گوشت گرم گوسفند در قالب ۱۴ کانتینر را، در حین ورود به کشور از مرز این شهرستان بازبینی و پایش بهداشتی کردیم.

رئیس شبکه دامپزشکی آستارا ادامه داد: با همکاری پنج مامور دامپزشکی در خرداد ماه، چهار هزار و ۷۰۰ راس دام سنگین و سبک در ۳۰ روستا علیه بیماری ‌های سیاه ‌زخم و تب ‌برفکی به صورت رایگان واکسینه شدند و کانون بیماری مشاهده نشد.

وی افزود: سیاه زخم یا شاربن، بیماری قابل انتقال بین انسان و حیوان و تاثیرگذار بر پوست است و تب برفکی نیز بیماری ویروسی عفونی و به شدت واگیر است و مهمترین راه انتشار آن، تماس دام آلوده با دام حساس بوده و تب، آب ریزش دهان، بی اشتهایی و لنگیدن از علایم آن در دام به شمار می آید.

رئیس شبکه دامپزشکی آستارا به شهروندان و گردشگران توصیه کرد، هنگام خرید گوشت قرمز و مرغ، به مهر سلامت دامپزشکی دقت کنند.

حدود ۶ هزار واحد صنفی در آستارا فعال است و دامداران این شهرستان از ۱۸ هزار و ۵۰۰ راس گاو و گوساله و ۱۶ هزار راس گوسفند و بز نگهداری می کنند.

بندر مرزی و گردشگرپذیر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =