کد خبر: 7548
تاریخ انتشار: ۱۰ تیر ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۴
کشاورز

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان رضوی گفت: تاکنون ۱۷۶ هزار و ۱۱۱ خانوار روستایی فاقد بیمه اجتماعی در این استان شناسایی شده‌اند.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، محمود کاظمی افزود: این تعداد با کمک بانک اطلاعاتی سازمان هدفمندی یارانه، پایش و شناسایی شده‌اند.

وی ادامه داد: هدف اصلی ما زیرپوشش قراردادن روستاییان فاقد بیمه در این استان است که طبق برنامه‌ریزی امسال، ۲۴ هزار خانوار با اطلاع رسانی و فعالیت هدفمند زیرپوشش این صندوق درخواهند آمد.

هم اکنون ۱۶۴ هزار خانوار خراسان رضوی زیرپوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان هستند که از نظر تعداد بیمه شدگان این استان رتبه دوم کشور را بعد از آذربایجان شرقی دارد.

خراسان رضوی از نظر ضریب پوشش این صندوق با ۳۲ درصد رتبه پانزدهم را در کشور دارد. ضریب پوشش این صندوق در شهرستان‌ سبزوار با ۷۰ درصد، بجستان با ۶۲ درصد و فیروزه با ۴۷ درصد به ترتیب بیشترین ضریب در این استان است. کمترین ضریب پوشش این صندوق در استان نیز مربوط به شهرستان‌های سرخس، باخرز و زاوه با ۱۸ درصد است.

استان خراسان رضوی ۲ هزار و ۵۴۰ روستا دارد که براساس سرشماری سال ۱۳۹۵ یک میلیون و ۷۱۳ هزار و ۱۲۱ نفر در این روستاها زندگی می‌کنند که این تعداد معادل ۸.۴ درصد جمعیت روستایی کشور است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =