کد خبر: 7546
تاریخ انتشار: ۱۰ تیر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۲
55

رئیس اداره حفاظت محیط زیست تاکستان گفت: ۶ واحد تویلید که پسماندهای صنعتی خود را در اطراف شهر تاکستان می‌سوزاندند، مورد شناسایی قرار گرفتند.

احمد زارعی با اعلام این خبر اظهار داشت: متاسفانه چندی پیش دیده شد که دود سیاه و غلیظی از اطراف شهر تاکستان پراکنده شده است که پس از پیگیری ها معلوم شد حجم عظیمی پسماند در حال سوختن است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست تاکستان با بیان اینکه بیش از ۱۰ کامیون پسماند صنعتی در حال سوختن بود، اظهار داشت: با بررسی آثار و بقایای به جا مانده معلوم شد که این پسماندها متعلق به ۶ کارخانه در شهرستان تاکستان است.

زارعی تصریح کرد: با احضار مدیران این کارخانه ها به محل، همگی پذیرفتند که دست به چنین ارتکابی زده‌اند که که سریعا صورت جلسه تنظیم و به همه آنها اخطارنامه کتبی تحویل شد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست تاکستان تاکید کرد: بر اساس ماده ۲۰ قانون مدیریت پسماند اگر این اعمال بار دیگر تکرار شود، خودروهای باری توقیف و مدیران واحدهای متخلف به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

زارعی همچنین به ماده ۱۶ مدیریت پسماند و ماده ۱۵ قانون حفاظت از خاک اشاره کرد و گفت: هرگونه ایجاد آلایندگی از طریق پسماند در محیط زیست جرم بوده و دارای پیگرد قانونی است.

این مسؤول خاطرنشان کرد: مدیران واحدهای تولیدی موظف هستند که پسماندهای خود را با روش‌های علمی و زیست محیطی بی‌خطرسازی کرده و آن را به جایگاه پردازش زباله‌های صنعتی منتقل کنند.​

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =