غلامحسین رضوانی

عضو کمیسیون  بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اهمیت بیمه محصولات کشاورزی گفت: صریح بگویم، اگر بیمه محصولات کشاورزی به‌شکل دقیق و فراگیر انجام شود، ریسک سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی را به صفر می‌رساند. اگر قرار است کشاورزی پیشرفت کند، مسلماً نیازمند بیمه محصولات کشاورزی هستیم، اما بیمه‌ای با ساختار درست که در این حالت هم فعالیت بیمه در این حوزه سودآور خواهد بود و هم شاهد توسعه کشاورزی خواهیم بود.

غلامحسین رضوانی در گفت‌وگو با « روستانیوز » در پاسخ به این سوال که بودجه تعیین‌شده برای صندوق بیمه کشاورزی دوهزار و ١٥٠ میلیارد تومان است، آیا این مبلغ پاسخگوی نیاز فعلی کشور است یا خیر و رفع کسری بودجه فعلی دغدغه نمایندگان مجلس خواهد بود و نمایندگان مردم برای حمایت از بخش کشاورزی وارد عمل خواهند شد یا خیر، گفت: با توجه به آشنایی‌ای که با بحث بودجه دارم، معتقدم رقم فعلی رقم خوبی نیست؛ همچنان که رقم خیلی پایینی هم نیست و می‌تواند فعلاً رقم مقبولی باشد، به شرطی که این مبلغ در جای درست و به شیوه‌ای اصولی هزینه شود. اکنون با این بودجه باید سیاست‌گذاری‌ها استراتژیک و هدفمند باشد تا از هدررفت منابع جلوگیری شود. اگر نیاز بیش‌تری داشتیم، بودجه را افزایش می‌دهیم و منابع دیگری برای رفع کسری خواهیم یافت، زیرا حمایت از بخش کشاورزی با توجه به وضعیت فعلی کشور باید یک اولویت باشد.

وی متذکر شد: باید سیاست کشت به‌شکلی دقیق تعیین شود و اگر قرار به ترغیب کشاورزان به بیمه محصولات است، باید محصولات هم از یک برنامه‌ریزی و سیاست کشت واحد پیروی کنند، نه این‌که کشاورزی به‌شکل سنتی محصولی را کشت کند که بیش از نیاز کشور است و این‌گونه مجبور شود هزینه‌ای پرداخت کند و بعد محصول برای خوراک دام برده شود و این‌گونه متضرر شود. باید نظمی سیستماتیک بر روند تولید محصولات کشاورزی متناسب با نیاز کشور نظارت داشته باشد تا به این واسطه با کمک بیمه کشاورزی شاهد افزایش سرمایه‌گذاری در این حوزه باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =