گرد و غبار

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: رئیس جمهور به دلیل حساسیت موضوع مهار گرد و غبار در کشور از رهبر معظم انقلاب تقاضای 150 میلیون دلار اعتبار از صندوق توسعه ملی کرده است تا با اولویت منطقه سیستان از ابتدای سال آینده مشکلات مردم در این حوزه حل شود.

به گزارش روسنا (روستانیوز)، عیسی کلانتری که به منطقه  آزاد چابهار در استان سیستان و بلوچستان سفر کرده است در این باره گفت: طرح مهار گرد و غبارهای منطقه سیستان پس از تایید منابع مورد نیاز از ابتدای سال آینده اجرایی می شود.

وی بیان کرد: توفان ها و گرد و غبار مساله جدی در منطقه سیستان است و مردم سال ها با این مشکل مواجه هستند و از آن رنج می برند.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست افزود: رئیس جمهور به شدت پیگیر حل این مساله است تا در حداقل زمان ممکن مشکل گرد و غبارها حل شود.

معاون رئیس جمهور ادامه داد: بادهای 120 روزه سیستان به 150 تا 160 روز رسیده است و باید قدم اساسی برای مقابله با این پدیده مخرب برداشته شود.

کلانتری گفت: آبی در تالاب بین المللی هامون نیست و مهار گرد و غبارها و ریزگردها با توجه به ترکیب آب، غیرآب و مهار غیر زنده گرد و غبار مشکل است و ضروری است اقدامات لازم انجام تا مردم بیش از این اذیت نشوند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =