فاطمه رحمانی

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در پاسخ به این پرسش که با توجه به شرایط اقلیمی ایران و حوادث چند سال اخیر فکر می‌کنید ترویج بیمه کشاورزی تا چه میزان در رشد و رونق این حوزه موثر خواهد بود، توضیح داد: یکی از ضرورت‌های امروز کشور تضمین خرید محصولات کشاورزی و بیمه محصولات کشاورزی است و اهمیت این امر بر کسی پوشیده نیست و باید مورد توجه جدی قرار بگیرد.

فاطمه رحمانی در ادامه در رابطه با استفاده از فناوری‌های نوین و قرار گرفتن کلیه خدمات و فعالیت‌های صندوق بیمه کشاورزی در بستر سامانه دیجتالی و تأثیر آن بر رغبت کشاورزان برای بهره‌مندی از بیمه کشاورزی به «روستانیوز» گفت: با توجه به تحریم‌های ظالمانه آمریکا، بیش از گذشته نیازمند رونق تولید در بخش کشاورزی هستیم و این مهم قابل‌چشم‌پوشی نیست، بنابراین باید با انجام یک کار پژوهشی و علمی دقیق بحث تأثیر تکنولوژی‌های روز در فرآیند به‌کارگیری بیمه کشاورزی و همچنین رشد تولیدات کشاورزی بررسی شود. هرچند معتقدم استفاده از تکنولوژی و فناوری‌های روز می‌تواند نقشی مثبت در گسترش بیمه کشاورزی داشته باشد، اما باید توجه داشت که بسترهای بهره‌مندی از این امکانات در همه نقاط کشور فراهم نیست.

او ادامه داد: مشکل عدم دسترسی به اینترنت در برخی روستاها همچنان ادامه دارد و اگر قرار است با گسترش استفاده از خدمات بیمه کشاورزی با کمک اینترنت اقداماتی انجام شود، باید آموزش روستاییان برای استفاده از این خدمات و تسهیل دسترسی به اینترنت را در دستور کار قرار دهیم تا برای این افراد به ‌جای تسهیل روند کار، به ‌دلیل نداشتن امکانات و اطلاعات کافی مشکلی جدید ایجاد نشود.

این نماینده مجلس در توضیح نقش بیمه‌ کشاورزی در مدیریت ریسک و حمایت از کشاورزان برای افزایش تولیدات کشاورزی نیز گفت: باید در کمیسیون‌های مربوطه کار کارشناسی صورت بگیرد تا بتوان به‌ طور دقیق از درصد تأثیر این امر و راهکارهای گسترش بیمه کشاورزی صحبت کرد، زیرا این موضوع امری تخصصی است و نیاز است به میزان لازم دقت و پژوهش صورت گیرد. مطمئناً بیمه کشاورزی میزان ریسک را کاهش می‌دهد، اما میزان دقیق این کاهش نیازمند تحقیقات میدانی و پژوهشی است تا آمار دقیق مشخص شود، اما به‌صورت کلی معتقدم میزان ریسک را کاهش خواهد داد.

رحمانی در پاسخ به این سوال که بودجه صندوق بیمه کشاورزان دوهزار و ١٥٠ میلیارد تومان تعیین شده است که با توجه به ریسک بالای فعالیت کشاورزان در مرحله اجرا پاسخگوی نیاز نیست، آیا نمایندگان مجلس یازدهم دغدغه حفظ امنیت غذایی در شرایط فعلی را دارند و رویکرد بهارستانی‌ها نسبت به حمایت از این صندوق و در نهایت حمایت از کشاورزان چگونه است، گفت: مسأله کشاورزان و حمایت از آن‌ها یک دغدغه جدی است. اگر قرار است در مسیر حمایت از رونق تولید حرکت کنیم، بخش کشاورزی در این مسأله پیشرو است. برای رسیدن به استقلال و خودکفایی در این روزهای سخت تحریم نیازمند حمایت از بخش کشاورزی با هر ابزاری هستیم؛ بنابراین تأکید می‌کنم بخش کشاورزی همچون بخش صنعت و مسکن دغدغه جدی نمایندگان مجلس است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =