کد خبر: 7529
تاریخ انتشار: ۹ تیر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۲
روستا

فرماندار آق‌قلا گفت که فعالیت‌های عمرانی و اجرای طرح هادی در روستاهای سیل‌زده این شهرستان با وجود محدودیت‌های مالی دولت همچنان ادامه دارد که نتیجه آن علاوه بر ایجاد فرصت‌های شغلی، افزایش امید و نشاط در منطقه است.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، امیرشیر توماج، اظهار داشت: حدود صد هزار نفر از مجموع جمعیت ۱۳۴ هزار نفری آق قلا در روستاها زندگی می کنند که این سکونت‌گاه ها در نتیجه اجرای طرح های هادی و فعالیت های عمرانی رنگ و بوی توسعه به خود گرفته است.

وی از بازنگری در اجرای طرح هادی ۲۰ روستا با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال خبر داد و گفت: طرح هادی برخی از این روستاها از جمله میرزاعلی یلقی، بهلکه بایرام آخوند، گری دوجی، قانقرمه، شفتالوباغ علیا، اوچ تپه، پیرواش سفلی و علیا و یامپی تا پایان سال بازنگری و اجرا خواهد شد.

فرماندار آق قلا ادامه داد: اجرای طرح‌های توسعه ای مانند طرح هادی در روستاهای شهرستان با هدف رونق اقتصادی اهالی ساکن مناطق محروم روستایی و عشایری در دولت تدبیر و امید شتاب محسوسی به خود گرفته و این روند در آق قلا همچنان ادامه دارد.

شهرستان آق قلا در شمال استان گلستان ۷۶ روستا دارد.

امیر شیر توماج بعنوان نمونه به فعالیت های عمرانی در چند روستای این شهرستان اشاره کرد و گفت : اجرای پروژه‌های عمرانی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در بخش وشمگیر، اتمام آسفالت ۶ هزار متر مربع از معابر روستاهای اتحاد یک و یلمه سالیان با ۶ میلیارد اعتبار و زیر سازی و آسفالت ۲ هزار متر مربع در روستای تازه آباد، از جمله این طرح ها است.

مدیرکل امور روستاها و شوراهای استانداری گلستان چندی قبل گفته بود: پارسال ۵۲ درصد اعتبارات عمرانی گلستان در روستاها هزینه شد و چهار هزار و ۲۰۰ پروژه عمرانی توسط دهیاری‌ها و با مشارکت دستگاه‌های اجرا گردید.

علی نصیبی پیش بینی کرد چهار هزار و ۶۰۰ پروژه در دست اجرای روستاهای گلستان تا پایان امسال تکمیل و آماده بهره برداری شود.

وی افزود: در یک سال و نیم گذشته پنج هزار و ۸۹۲ طرح روستایی چهار هزار و ۴۴۰ میلیارد ریال تسهیلات دریافت کردند که بهره برداری از آن ها موجب ایجاد هشت هزار و ۲۱۲ فرصت شغلی شد.

نصیبی با اشاره به خسارت روستاهای گلستان از سیل سال گذشته گفت که بر اثر وقوع این حادثه ۳۳۲ روستا آسیب دیدند که دولت ۴۵۰ میلیارد ریال برای جبران این خسارات ها در نظر گرفت و تاکنون نیمی از آن اختصاص یافت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =