کد خبر: 7519
تاریخ انتشار: ۹ تیر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۰
مجلس

کمیسیون‌های تخصصی مجلس یازدهم در حالی تعیین شد که پراکندگی ۱۸ نماینده خراسان رضوی در سه کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و برنامه و بودجه بیش از سایر کمیسیون‌هاست.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایسنا، احسان قاضی‌زاده هاشمی نماینده فریمان و سرخس، علی‌اصغر عنابستانی نماینده سبزوار، جوین و جغتای و فاطمه رحمانی نماینده مردم مشهد و کلات در کمیسیون اجتماعی مجلس یازدهم حضور دارند.

اما در کمیسیون فرهنگی که از دیگر کمیسیون‌های پرطرفدار برای نمایندگان خراسان رضوی بوده است امیرحسین قاضی‌زاده نماینده مردم مشهد و کلات، حجت‌الاسلام جواد نیک‌بین نماینده کاشمر و هاجر چنارانی نماینده نیشابور و فیروزه در آن حضور دارند.

این در حالی است که در مجلس دهم احسان قاضی‌زاده هاشمی و نصراالله پژمانفر در کمیسیون فرهنگی مجلس حضور داشتند، هاجر چنارانی هم عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دهم بود.

تغییر ۶۱ درصدی نمایندگان خراسان رضوی در مجلس یازدهم نسبت به مجلس قبل در گرایش‌ نمایندگان به کمیسیون‌های تخصصی مجلس نیز تسری یافت، به عنوان مثال در مجلس دهم هیچ یک از نمایندگان استان در کمیسیون برنامه و بودجه حضور نداشتند در حالی که در مجلس یازدهم احسان ارکانی نماینده نیشابور و فیروزه، محسن زنگنه نماینده تربت حیدریه و بهروز محبی نجم‌آبادی نماینده سبزوار، جوین و جغتای در این کمیسیون حضور دارند.

در کمیسیون اقتصادی هم محمدحسین حسین‌زاده بحرینی  نماینده مشهد و کلات و علی صفایی نماینده گناباد حضور دارند که به طور کلی می‌توان گفت نسبت به مجلس قبل در مجلس یازدهم گرایش اقتصادی نمایندگان برای حضور در کمیسیون‌های مرتبط با اقتصاد بیشتر شده و تعداد نمایندگان فعال در این حوزه از یک نفر به ۵ نفر رسیده است.

از خراسان رضوی در کمیسیون‌های امنیت ملی و سیاست خارجی و کمیسیون آموزش و تحقیقات  دو نماینده حضور دارند، جواد کریمی قدوسی نماینده مشهد و کلات و جلیل‌رحیمی جهان آبادی نماینده تربت جام، تایباد و باخرز عضو کمیسیون امنیت و حسین عباس‌زاده‌امامی نماینده چناران و احمد اکبرپور نماینده خواف و رشتخوار هم عضو کمیسیون آموزش‌اند.

حسن رزمیان نماینده درگز هم در کمیسیون بهداشت و درمان، علی آذری نماینده قوچان در کمیسیون عمران و نصرالله پژمانفر نماینده مردم مشهد و کلات نیز در کمیسیون اصل نود مجلس یازدهم حضور دارند.

کمیسیون‌های کشاورزی، انرژی، حقوقی و قضایی و شوراها نیز در مجلس یازدهم خالی از نماینده‌ای از خراسان رضوی است.

از ۷ نماینده استان که از مجلس دهم به پارلمان جدید راه یافتند تنها کریمی‌قدوسی و بحرینی در کمیسیون‌های سابق خود بار دیگر حضور یافتند.

با وجود اینکه محمدباقر قالیباف رئیس مجلس اصالتا از استان خراسان رضوی و متولد شهرستان طرقبه است و امیرحسین قاضی‌زاده نماینده مردم مشهد هم نائب رئیس مجلس یازدهم است اما در هیات رئیسه کمیسیون‌های تخصصی مجلس نام هیچ‌کدام از نمایندگان استان دیده نمی‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =