مراسم

 مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: در ایام بیماری کرونا تاسیسات گردشگری و کارگاه های صنایع دستی استان آسیب های فراوانی دیدند که حدود ۱۵ تا ۱۶ میلیارد تومان برآورد خسارت وارده شده بوده است.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایسنا، “ مجید صفایی”، افزود: طی سال جاری چندین پروژه مهم جهت افتتاحیه، از جمله موزه نفت یاسوج که یکی از بهترین موزه ملی منطقه ای در منطقه جنوب ایران، هتل اتابک، مجتمع رفاهی تفریحی ورزشی آقای باقری که بهترین مجتمع در ایران است و راه اندازی ۸ کارگاه صنایع دستی را خواهیم داشت.

وی تصریح کرد: در سال ۹۸، سه پروژه گردشگری افتتاح شد و طی سال جاری حدود ۵ پروژه بزرگ در سطح شهرستان بویراحمد و حدود ۱۲ تا ۱۳ پروژه از بوم گردی مجتمع خدمات رفاهی در سطح استان افتتاح می شوند که پروژه های سال جاری نزدیک به ۲۰۰ نفر اشتغال زایی ایجاد می کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: در ایام بیماری کرونا تاسیسات گردشگری و کارگاه های صنایع دستی استان آسیب های فراوانی دیدند که حدود ۱۵ تا ۱۶ میلیارد تومان برآورد خسارت وارده شده بوده است.

صفایی تاکید کرد: تسهیلات ارزان قیمت از هفته های آینده جهت تامین بخشی از خسارات ناشی از تعطیلی کرونا اجرایی خواهد شد.

وی بیان کرد: پیگیر این هستیم که مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد را به عنوان پایلوت گردشگری در بین تمامی استان ها معرفی کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در سال ۹۸، ۵ پروژه مرمتی داشتیم از جمله بافت تاریخی کهگیلویه، قلعه عزیزی، پل تاریخی “ پرین” در شهرستان باشت، پل پاتاوه و قلعه چرام هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =