گیلاس

رییس اتحادیه میدان داران میوه و تره بار کرمان با اشاره به افزایش بیش از دو برابری قیمت سبد میوه گفت: بخش خصوصی مواد اولیه را وارد می کند و به دلیل قیمت ارز، قیمت مواد تولیدی نیز افزایش یافته و هزینه های کشاورزان کمرشکن شده است.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایسنا، "علی کاظمی"، درباره قیمت میوه در کرمان اظهار کرد: بعضی از میوه ها نسبت به سال قبل افزایش قیمت چندانی نداشته اما برخی به دلیل کمبود محصول و سرمازدگی، افزایش قیمت داشته است.

وی افزود: میوه های سردرختی مانند گیلاس و زردآلو بین ۲۰ تا ۲۵ درصد نسبت به سال گذشته گران شده است.

کاظمی با اشاره به افزایش قیمت صیفی جات تصریح کرد: گلخانه ها به دلیل گرمی هوا تولید ندارند و صیفی جات جنوب استان کرمان را نداریم و از استان های دیگر تامین می شود و به همین دلیل صیفی جات از جمله کدو و بادمجان ۳۰ تا ۴۰ درصد افزایش قیمت دارند.

رییس اتحادیه میدان داران میوه و تره بار کرمان با اشاره به اینکه در سال گذشته شهرستان فسا در صیفی جات ضرر کردند و امسال کم کشت شده و تولید کم است افزود: قیمت سیب زمینی و پیاز تغییری نداشته و قیمت گوجه شاید کمتر از سال قبل باشد و هندوانه پنج درصد افزایش داشته که این افزایش قیمت ها به دلیل هزینه های کشاورزان است.

کاظمی با اشاره به افزایش کرایه حمل و نقل اظهار کرد: کرایه ها و دستمزد کارگر از سال قبل ۵۰ درصد افزایش یافته که همه این مسائل در قیمت میوه و تره بار تاثیر گذاشته است.

وی با اشاره به افزایش بیش از دو برابری قیمت سبد میوه گفت: بخش خصوصی مواد اولیه را وارد می کند و به دلیل قیمت ارز، قیمت مواد تولیدی نیز افزایش یافته و هزینه های کشاورزان کمرشکن شده است.

رییس اتحادیه میدان داران میوه و تره بار کرمان گفت: اگر دولت مواد اولیه ارزان تر در اختیار کارخانه داران بذارد، قیمت سبد و ... پایین تر می آید.

وی با اشاره به خسارت ناشی از شیوع کرونا اظهار کرد: کرونا فروش میوه و تره بار را تا ۵۰ درصد و حتی بیشتر کاهش داده و سفارش بار ما از دیگر شهرستان ها کمتر شده است.

کاظمی گفت: اگر دولت کمکی به کشاورزان گوجه کار و پیازکار کرده و فکری برای آنها بکند شاید بخشی از مشکل حل شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =