کد خبر: 7507
تاریخ انتشار: ۸ تیر ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۹
آب آشامیدنی

شمار روستاهای تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب استان زنجان در دولت تدبیر و امید به ۶۱۱ روستا افزایش یافت و در این مدت بیش از ۱۱۰ هزار خانوار از آب آشامیدنی سالم و پایدار بهره‌مند شدند.

به گزارش روستانیوز بیه نقل از ایرنا، یکی از اصلی‌ترین دغدغه های دولت، تامین زیرساخت‌های جمعیت روستایی به ویژه تامین آشامیدنی و بهداشتی روستاییان در سطح کشور است که این موضوع به لحاظ اهمیت و جایگاه آن در حفظ سلامت عموم، عدم مهاجرت و توسعه پایدار این مناطق را به دنبال دارد.
طی برنامه های پنج ساله توسعه کشور، بویژه برنامه پنجم ماده ۱۹۴، توسعه پایدار روستاها به عنوان یکی از اصلی‌ترین اهداف دولت تدبیر و امید مورد توجه قرار گرفته است.
استقرار جمعیت روستایی کشور در مناطق محل سکونتشان بسیار حائز اهمیت بوده و این در حالی است که طی سال های اخیر با وقوع خشکسالی های ادامه دار، مشکلات عمده ای در تامین آب آشامیدنی روستاها ایجاد شد.
بهره مندی ۱۱۰ هزار خانوار روستایی از آب شرب سالم 
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: قبل از دولت تدبیر و امید در این استان ۵۵۱ روستا با ۹۹ هزار خانوار دارای آب آشامیدنی سالم و بهداشتی بودند.
جزء قاسمی تاکید کرد: این رقم در حال حاضر به ۶۱۱ روستا با  ۱۱۰ هزار خانوار افزایش یافته است.
وی خاطرنشان کرد: تا سال آینده ۶۲۰ روستا به تعداد روستاهای برخودار از آب آشامیدنی سالم اضافه خواهد شد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: طرح های آبرسانی روستایی از طریق مجتمع های آبرسانی روستایی است که در آن چند روستا تامین آب می شوند.
جزء قاسمی تاکید کرد: علاوه بر این آبرسانی به صورت تک روستایی نیز انجام می شود و بخشی از روستاهای استان که در مجتمع های آبرسانی روستایی تامین آب نمی شوند، در قالب آبرسانی تک روستایی تعریف شده اند.

به گفته وی، در برخی از روستاها آبرسانی با مشارکت خیرین نیز انجام می شود.

​​​​​​مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: منابع آب آشامیدنی روستاهای این استان چاه، چشمه و قنات است.

نقش مهم جمعیت روستایی کشور در تولید و تامین نیازهای راهبردی و حیاتی کشور، پایداری، استقرار و صیانت مرزها، عدم مهاجرت بی رویه و رشد لجام گسیخته حاشیه نشینی در شهرها و عوامل دیگری از این قبیل لزوم اتخاذ تدابیر و انجام برنامه ریزی های کلان برای تامین زیرساخت های اولیه روستاییان را همگام با توسعه پایدار کشور، از اهمیت ویژه ای برخوردار کرده است که به تبع پیاده سازی برنامه ها در سطح کلان در استان زنجان نیز این برنامه ها در دستور کار قرار گرفته و انجام می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =