کد خبر: 7491
تاریخ انتشار: ۷ تیر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۷
آب لوله

سرپرست امور آب و فاضلاب شهرستان قاینات گفت: تاکنون ۶۰ درصد طرح شبکه جمع‌آوری فاضلاب شهر قاین با اعتبار ۲۲ میلیارد تومان اجرا شده است.

به گزارش روستانیوز یه نقل از ایرنا، حسین توکلی افزود: برای ادامه کار، نصب و احداث انشعابات این شبکه ۸۰ میلیارد تومان مورد نیاز است که قرارداد با سرمایه‌گذار بسته شده است.

وی اظهار داشت: آبرسانی به مجتمع مسکونی طلاب (شهرک علامه امینی) واقع در روستای مهمویی، تامین آب مجتمع روستایی کلی و بزن‌آباد و اصلاح شبکه فرسوده روستایی از اولویت‌های امور آب و فاضلاب شهرستان قاینات در سال جاری است.

سرپرست امور آب و فاضلاب قاینات با اشاره به ضروت فرهنگ‌سازی در صرفه‌جویی و پرداخت به موقع آب بها توسط شهروندان گفت: همکاری مردم در پرداخت به موقع قبض آب باعث ارائه خدمات بهتر خواهد شد.

وی افزود: ۹ پروژه بخش آب و فاضلاب با اعتبار ۲۵ میلیارد تومان همزمان با هفته دولت در این شهرستان به بهره‌برداری می‌رسد.

توکلی اضافه کرد: بهره‌برداری از پروژه‌های آبرسانی به روستاهای تبلو، آویج، نیگ و سراب، دلاکان، روشک، آفریز و کرقند با اعتبار ۱۰ میلیارد تومان در هفته دولت آغاز می‌شود.

وی گفت: در بخش شهری مخزن ذخیره پنج هزار متر مکعب آب و نصب انشعاب فاضلاب مشترکان مسکن مهر قاین با اعتبار ۱۵ میلیارد تومان ‌به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اشاره به لزوم اصلاح شبکه فرسوده آبرسانی اظهار داشت: در مناطق روستایی ۶۴۰ کیلومتر شبکه توزیع وجود دارد که بالغ بر ۵۰ درصد فرسودگی داشته و از ۴۰۰ کیلومتر خطوط انتقال روستایی نیز ۳۰ درصد آن فرسوده است.

سرپرست امور آب و فاضلاب قاینات افزود: هدررفت آب در نقاط روستایی این شهرستان ۴۵ درصد و در نقاط شهری ۲۰ درصد است.

توکلی گفت: در شهرستان قاینات ۱۷۱ نقطه روستایی و آبادی وجود دارد که ۱۴۱ روستا زیر پوشش امور آب و فاضلاب شهرستان بوده و ۳۰ روستا فاقد شبکه آبرسانی هستند.

وی با اشاره به وجود ۱۷ مجتمع آبرسانی روستایی در این شهرستان افزود: با وجود ۸۰ چاه و مخزن آب و پمپاژ در این مجتمع‌ها خدمات به ۲۴ هزار مشترک روستایی ارائه می‌شود.

سرپرست امور آب و فاضلاب قاینات گفت: ۵۰ درصد روستاهای شهرستان در وضعیت پایداری آب قرار دارد و در ۵۰ درصد روستاها دارای تنش آب است و در حال حاضر نیز با چهار دستگاه تانکر سیار به روستاها آبرسانی می‌شود.  

وی یادآور شد: از ابتدای سال جاری با اعتباری بالغ بر پنج میلیارد تومان،  ۱۰ کیلومتر از شبکه‌های فرسوده در شهرها و روستاها اصلاح و ۱۵ کیلومتر توسعه شبکه داشته‌ایم.

توکلی با اشاره به کمبود پنج هزار مترمکعبی مخزن آب در روستاها گفت: اکنون حدود ۳۵ هزار مترمکعب مخزن ذخیره آب در شهرستان قاینات وجود دارد که ۱۸ هزار در نقاط شهری و ۱۷ هزار در مناطق روستایی است.

سرپرست امور آب و فاضلاب قاینات با اشاره به گرمای زودرس و بیماری کرونا اظهار داشت: ۳۵ درصد افزایش مصرف آب در سه ماه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته داشته‌ایم.

امور آب و فاضلاب شهرستان قاینات اکنون به ۲۸ هزار مشترک در مناطق شهری و ۲۴ هزار مشترک روستایی در بخش آب و هزار و ۲۰۰ مشترک فاضلاب خدمت‌رسانی می‌کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =