کد خبر: 7490
تاریخ انتشار: ۷ تیر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۴
لوله گاز

روزهای سرد و برفی زمستان در دهستان زیلایی در سرمای استخوان سوز سپری می شود و تنها راه برای گرم نگه داشتن خانه ها آتش زدن هیزم درختان بلوط است که سرمایه ملی محسوب می شوند، اما گویا آرزوی دیرینه این مردم محقق می شود و شعله های فروزان گاز گرمابخش خانه های مردم این دیار خواهد شد.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون، گفت: کارهای مقدماتی و مطالعاتی گازرسانی به دهستان محروم زیلایی به اتمام رسیده است و به زودی برای نخستین بار شاهد شعله های فروزان و گرم گاز در این مناطق دورافتاده خواهیم بود. 

مهدی روشنفکر تاکید کرد: در نشستی با وزیر نفت عملیات گازرسانی به منطقه محروم زیلایی بررسی و پیگیری و در این رابطه قول های مساعدی بر انجام هر چه سریع تر این مهم داده شده است.

وی افزود: کم تر از ۱۵ روز پیمانکار این طرح گازرسانی مشخص و عملیات اجرای آن آغاز خواهد شد.

نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون تصریح کرد: گازرسانی به منطقه صعب العبور زیلایی از سمت چهارمحال و بختیاری صورت خواهد گرفت.

روشنفکر ابراز داشت: عمده ترین مشکلات مردم زیلایی نامطلوب بودن جاده های ارتباطی، آب آشامیدنی، نداشتن اینترنت و نبود گاز و بیکاری است.

وی بیان کرد: به همین زودی بخش شدن دهستان زیلایی اعلام و بخشدار آن نیز تعیین می شود.

حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد پیش از این در اولین سفر  خود به منطقه زیلایی، این نوید را به مردم داده بود که تا اوایل مهرماه سال ۹۸ عملیات اجرایی طرح گازرسانی به روستاهای واجد شرایط دهستان زیلایی آغاز خواهد شد.

وی میزان اعتبار اولیه برای این طرح را افزون بر ۵۳۰ میلیارد ریال از محل منابع ملی و استانی عنوان کرده و گفته بود که هماهنگی‌ها و تدابیر لازم برای تأمین بودجه این طرح نیز اندیشیده شده است.

دهستان زیلایی با جمعیتی حدود ۱۵ هزار نفر دارای ۵۸ روستا است و در فاصله ۱۵۰ کیلومتری یاسوج مرکز کهگیلویه وبویراحمد واقع شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =