جلگه ماژان

 بخشدار جلگه ماژان با بیان اینکه در یک سال گذشته در ۲۷ روستای بخش ماژان روند مهاجرت تثبیت و معکوس شده است، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین هدفگذاری‌های کاری مسئولین نظام خوشبختانه اجرایی شده و ما امروز به برکت این اقدام هوشمندانه شاهد افزایش مهاجرت معکوس از شهرها به روستاها هستیم که مسکن محرومین در این بین بیشترین سهم و نقش را داشته و دارد.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایسنا، بخش جلگه ماژان یکی از بخش‌های شهرستان خوسف در خراسان جنوبی ایران است. این بخش از سه دهستان جلگه ماژان، براکوه و قلعه زری تشکیل یافته‌است. مرکز بخش جلگه ماژان روستای ماژان است.

احمد درمحمدی‌مقدم، بخشدار جلگه ماژان در گفت‌وگو با ایسنا اظهارکرد: در یک سال اخیر اقدامات استاندار خراسان جنوبی و پیگیری‌های فرماندار خوسف، بخش جلگه ماژان را در مسیر توسعه قرار داده است.

وی به سفر دو روزه استاندار خراسان جنوبی به شهرستان خوسف و بخش جلگه ماژان اشاره کرد و ادامه داد: در این سفر که ۳۵ مصوبه برای بخش مرکزی و ۲۰ مصوبه برای بخش ماژان به تصویب رسید، بخش اعظمی از نیازمندی‌های شهرستان در حوزه‌های عمرانی و زیرساختی مورد توجه قرار گرفت که در حال حاضر به جز یک مصوبه در حوزه ورزش و جوانان، بقیه مصوبات یا اجرایی شده و یا در حال اجرا و اتمام است.

وی، گازرسانی به روستاهای ماژان را یکی از مهم‌ترین مصوبات سفر استاندار خراسان جنوبی به بخش ماژان دانست و افزود: در یک سال اخیر بالغ بر ۵۰ روستا در دو دهستان ماژان و براکوه گازرسانی شده و عملیات اجرایی گازرسانی به ۱۴ روستای دهستان قلعه زری نیز آغاز شده که امید است تا هفته دولت این روستاها از نعمت گاز برخوردار شوند.

گازرسانی از جمله مهم‌ترین مطالبات مردمی

بخشدار جلگه ماژان، گازرسانی به بخش را از جمله مهم‌ترین مطالبات مردمی در این بخش دانست و گفت: خوشبختانه امروز این مهم نیز محقق شده و به سرعت پیشرفت این مسیر ادامه دارد.

درمحمدی مقدم، به اقدامات صورت گرفته در حوزه راه‌ها و محورهای مواصلاتی در بخش جلگه ماژان اشاره کرد و افزود: یکی دیگر از مصوبات بسیار مهم سفر استاندار خراسان جنوبی به شهرستان خوسف بهسازی، ترمیم، روکش و آسفالت چندین محور ارتباطی در روستاهای بخش است که باتوجه به عقب ماندگی‌های تاریخی که در این حوزه وجود داشت این امر به شدت مورد اقبال مردم قرار گرفته و رضایتمندی بسیار زیادی را نیز به دنبال داشت.

وی به افزایش چند برابری نفوذ شبکه‌های دیجیتال و تلفن همراه و ثابت در بخش جلگه ماژان اشاره کرد و افزود: با پیگیری فرماندار شهرستان و توجه استاندار خراسان جنوبی، برخورداری تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار از اینترنت پرسرعت و افزایش نفوذ شبکه‌های دیجیتال تلوزیون به عنوان یکی دیگر از مصوبات سفر، نقش بسیار مهمی در افزایش امید اجتماعی و رضایتمندی عمومی به دنبال داشت.

درمحمدی مقدم به اجرای ۲۸ کیلومتر فیبر نوری در بخش جلگه ماژان با اعتباری بالغ بر ۱۴ میلیارد تومان اشاره کرد و ادامه داد: با بهره‌برداری از این ۲۸ کیلومتر، بخش اعظمی از نیاز ارتباطی بخش در حوزه اینترنت پرسرعت در دو دهستان ماژان و براکوه مرتفع خواهد شد.

وی با اشاره به سفر وزیر ارتباطات به بخش جلگه ماژان، اظهار کرد: افتتاح سامانه ارتباطی اینترنت پرسرعت ۴G در روستای گارجگان و ارتقای اینترنت روستاهای ماژان، گل و معدن قلعه زری به ۴G  نیز از دیگر دستاوردهای این سفر بود که امید است تا پایان سال جاری این مهم نیز محقق شود.

بخشدار جلگه ماژان، به مصوبات سفر استاندار خراسان جنوبی در حوزه آبرسانی اشاره کرد و گفت: در این حوزه نیز مصوبات خوبی به تصویب رسید که تکمیل، تجهیز و بهره‌برداری از مجتمع آب براکوه از مهم‌ترین آنها محسوب می‌شود.

درمحمدی مقدم  با بیان اینکه در این پروژه ۶ کیلومتر خط انتقال آب بطور کامل نوسازی و تعویض خواهد شد، افزود: در حال حاضر این پروژه در قالب دو قرارداد پیمانی در حال اجراست که با بهره‌برداری از آن تمام روستاهای دهستان براکوه از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی پایدار برخوردار خواهند شد و مشکل قطعی آب برای همیشه در این روستاها مرتفع می‌شود که جزو مهم‌ترین مطالبات مردم در این بخش است.

وی تعویض و بهسازی مخزن ۵۰۰ متر مکعبی آب شرب معدن قلعه زری را از دیگر اقدامات در این حوزه دانست و تصریح کرد: تعویض خط فرسوده آب در روستاهای ماژان و بهسازی و نوسازی مخزن ۵۰۰ متر مکعبی آب در روستای فریز و کاریزنو از دیگر اقداماتی است که در این زمینه در یک سال گذشته به انجام رسیده است.

اجرای طرح‌های آبخیزداری و احیا و بازسازی قنوات در بخش جلگه ماژان

بخشدار جلگه ماژان، اجرای طرح مسکن محرومین در استان را یکی از مهم‌ترین و بهترین اقدامات مهندس معتمدیان در راستای تثبیت، نگهداشت و حتی برگشت جمعیت به روستاها برشمرد و افزود: از مجموع ۴۰۰ واحد مسکن محرومین در کل شهرستان خوسف ۱۴۴ واحد در بخش جلگه ماژان احداث شده که در کل از پیشرفت فیزیکی قابل قبولی برخوردار هستند.

درمحمدی مقدم با بیان اینکه در یک سال گذشته در ۲۷ روستای بخش ماژان روند مهاجرت تثبیت و معکوس شده است، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین هدفگذاری‌های کاری مسئولین نظام خوشبختانه اجرایی شده و ما امروز به برکت این اقدام هوشمندانه شاهد افزایش مهاجرت معکوس از شهرها به روستاها هستیم که مسکن محرومین در این بین بیشترین سهم و نقش را داشته و دارد.

وی به اجرای طرح‌های آبخیزداری و احیا و بازسازی قنوات در بخش جلگه ماژان به عنوان یکی از مهم‌ترین مصوبات سفر استاندار به شهرستان خوسف اشاره کرد و افزود: به دستور استاندار خراسان جنوبی و با پیگیری فرماندار شهرستان، بالغ بر ۶۰ قنات در یکسال گذشته در این بخش احیا شد و در حال حاضر احیا و بهسازی ۱۱ رشته قنات دیگر در روستاهای بخش با اعتباری بالغ بر ۱۳ میلیارد ریال در دست اقدام است که نقش بسیار اساسی در تثبیت و نگهداشت جمعیت در روستاها دارد.

درمحمدی مقدم ادامه داد: اقدامات، تلاش‌ها و پیگیری‌های موثر فرماندار شهرستان در کنار سیاست‌های کاری و برنامه‌های استاندار خراسان جنوبی در توجه به مناطق محروم خوشبختانه جلگه ماژان را در مسیر توسعه قرار داده و افق بسیار روشن و امیدوار کننده‌ای برای این منطقه از شهرستان خوسف متصور است.

درمحمدی مقدم بابیان اینکه جلگه ماژان در مسیر توسعه قرار گرفته است، گفت: احداث مجتمع‌های دامداری در کنار روستاهای با ظرفیت بالا در حوزه دامداری، توسعه کشاورزی مدرن، توسعه کمی و کیفی معادن موجود در این بخش از جمله معدن طلای شادان، خونیک و قلعه زری، توسعه کمی و کیفی راه‌های ارتباطی، نوسازی شبکه‌های آبرسانی و مخازن آب شرب، توسعه فرآوری محصولات کشاورزی و توسعه صنعت بسته‌بندی و صنایع تبدیلی و تکمیلی و اقدامات بی شمار دیگری که در این بخش به انجام رسیده مسیر را برای توسعه همه‌جانبه بخش جلگه ماژان هموار کرده که آثار این اقدامات را آیندگان به نظاره خواهند نشست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =