طوسی

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران گفت : تا پیش از اجرای تصمیم رییس جمهور مبنی بر اختصاص پست های مدیریتی به بانوان شاید بتوان گفت تنها پست مدیریتی که در اختیار این قشر قرار داشت همان مدیریت امور بانوان و خانواده بود .

به گزارش روستانیوز، سمیه قاسمی طوسی افزود :  این در حالیست بانوان توانمندی در دستگاه های اجرایی مازندران حضور داشتند که  می شد از توانایی آنها در پست های مدیریتی استفاده کرد .

وی ادامه داد : تصمیم رییس جمهور در سپردن پست های مدیریتی و در نظر گرفتن سهیمه ۳۰ درصدی گامی برای دستیابی این بانوان توانمند به جایگاهشان بود . 

مدیر کل بانوان مازندران با اشاره به اینکه بیش از ۳۵ هزار زن در دستگاه‌های دولتی استان مازندران مشغول به فعالیت هستند ، گفت : با ابلاغ و  اجرای این دستور رییس جمهور هم اکنون بانوانی از این استان در پست های مدیر کل ، معاونان مدیر ، بخشدار و معاون فرماندار حضور دارند و مشغول به فعالیت هستند . 

وی همچنین افزود : همچنین اطمینان به توان بانوان و سپردن پست معاون توسعه استانداری مازندران یکی از پست های مهم مدیریتی استان به یک زن را می توان از دیگر دستاوردهای دولت تدبیر و امید برای بانوان مازنی به شمار آورد . 

به گفته قاسمی طوسی  با اعتماد به توان بانوان و سپردن پست های مدیریتی و فعالیت این قشر در این جایگاه باعث شده  تا بیشتر به توان این قشر توجه شود به طوریکه تا پایان این دولت رقم قابل توجهی از پست های مدیریتی به این قشر در استان سپرده می شود . 

وی گفت : در حال حاضر پنج درصد پست های مدیریتی مازندران در اختیار بانوان می باشد یعنی این زنان در جایگاه مدیر کل ، معاون مدیر ، معاون استاندار و روسای ادارات حضور دارند که با معرفی بانوان توانمند دیگر این پست ها افزایش خواهد یافت . 

مدیر کل بانوان مازندران با اشاره به تاکیدات و سفارش های ویژه استاندار مبنی بر سپردن پست های مدیریتی به بانوان افزود : اخیرا و در نشست با فرمانداران از آنها خواسته شد تا پست های بلاتصدی در ادارات را به بانوان واگذار بکنند . 

همت دولت برای شاداب سازی بانوان 

وی با اشاره به فقر حرکتی که بانوان بویژه بانوان مازندران دارند ، گفت : با توجه به محدودیت ها و کمبودها در زمینه سالن ها و فضاهای ورزشی مختص بانوان ، تلاش دولت برای شاداب سازی این قشر متوقف نمانده است . 

قاسمی طوسی افزود : ساخت سالن و یا پارک های ویژه بانوان آنهم در شرایط بد بودجه ای دولت قابل اجرا نمی باشد اما این مساله به معنای توقف ورزش در بانوان نیست . 

وی ادامه داد : برای این منظور برگزاری همایش های ورزشی و تندرستی بانوان به مناسبت های مختلف از جمله هفته سلامت از جمله اقداماتی است که در این دوره انجام شده و با استقبال خوبی از سوی بانوان صورت گرفته است . 

به گفته مدیر کل بانوان مازندران ورزش های دسته جمعی و گروهی بانوان آنهم در یک روز خاص ، برنامه ای که از سوی مسئولان حوزه بانوان کشور مورد استقبال قرار گرفت و اجرای آن را در دیگر استان های کشور دستور دادند . 

وی گفت : عدم توان مالی برخی بانوان برای پرداخت هزینه باشگاه های ورزشی را با این شیوه توانستیم تا حدودی جبران بکنیم و از این طریق شاداب سازی را در جامعه بانوان رونق داده ایم . 

قاسمی طوسی به ارائه طرح مناسب سازی فضای پارک های مازندران از سوی اداره کل بانوان و خانواده استانداری مازندران به عنوان دیگر اقدام صورت گرفته در این سالها نام برد و افزود : پیرو همین طرح ، استاندار مازندران از معاون عمرانی خود خواسته تا پارک هایی که قابلیت انجام برنامه های ورزشی برای بانوان دارند را با ایجاد بسترهای لازم از جمله وسایل ورزشی مورد نیاز آماده سازی بکنند . 

وی از اینکه این طرح همچنان ابتر مانده است ، گلایه کرد و گفت : حرکت و فعالیت بدنی برای شاداب سازی بانوان نیاز این قشر است که با اجرایی شدن این طرح ها می توان در این زمینه گام برداشت . 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =