هادی حق شناس

 استاندار گلستان گفت: باوجود اینکه این استان در حداقل ۱۳ محصول کشاورزی رتبه اول تا پنجم تولید کشور را داراست، معیشت کشاورزان مناسب نیست.

هادی حق‌شناس امروز در همایش نقش جهاد کشاورزی در تحقق گام دوم انقلاب که در گرگان برگزار شد، اظهار کرد: گام دوم انقلاب، چشم‌اندازی برای همه مردم و مسئولین است که نگاه به آینده داشته باشند.

وی بیان کرد: باوجود اینکه با اعمال تحریم‌های ظالمانه، بخش‌هایی از کشور با مشکل مواجه شدند اما بخش کشاورزی روند خوبی داریم و تحول بسیار خوبی اتفاق افتاده است.

استاندار گلستان با بیان اینکه وضع معیشت کشاورزان این استان مناسب نیست، تصریح کرد: علت این امر خرید تضمینی بودن محصولات کشاورزان تولیدی در استان است. به معنای واقعی هر جا که خرید تضمینی است یعنی سودی در آن وجود ندارد و به قیمت تمام شده از کشاورز خرید می‌شود. معیشت کشاورز باید با افزایش قیمت تضمینی، تضمین شود.

حق‌شناس گفت: سال گذشته ۵ میلیون تن محصولات کشاورزی در گلستان تولید شد که نسبت به سال ۹۲، ۴۰ درصد رشد داشته است.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: استان گلستان با داشتن ۴۵۰ هزار هکتار جنگل، ۶۷۰ هزار هکتار زمین زراعی، ۸۰۰ هزار هکتار مرتع و ۳۰ هزار هکتار اراضی باغی، خوشبختانه اراضی آن بکر مانده است.

استاندار گلستان با انتقاد از خام فروشی محصولات کشاورزی استان، گفت: در گندم شاهدیم که این محصول به‌صورت خام از استان خارج می‌شود درحالی‌که گندم می‌تواند در همین استان تبدیل به آرد شود و آرد از استان خارج شود؛ با این کار اشتغال جدید فراهم خواهد شد.

به گزارش ایسنا، از ۵۰ مقاله ارسال شده به دبیرخانه همایش، ۳۵ مقاله پذیرفته شد که از این تعداد ۵ مقاله ارائه شد و ۱۲ مقاله مورد تقدیر قرار گرفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =