کد خبر: 7454
تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۳
215

استاندار قزوینی گفت: بهبود کیفیت گندم به عنوان مهم ترین محصول کشاورزی و تامین کننده امنیت غذایی کشور باید مورد توجه جدی کشاورزان و فعالان این بخش باشد.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، هدایت الله جمالی پور روز چهارشنبه در بازدید از اتحادیه شرکت های تعاونی روستایی شهرستان بوئین زهرا که از مراکز خرید تضمینی گندم و کلزا است،افزود: هزینه بالایی سالانه برای کشت و تولید گندم انجام می شود و ضایعات این محصول استراتژیک باید به کمترین میزان ممکن برسد.

استاندار قزوین با اشاره به اینکه امسال ۲۲۰ هزار تن گندم در استان به شکل تضمینی از کشاورزان خریداری می شود،افزود: کار نظارت بر تحویل گندم برداشتی و جلوگیری از فعالیت دلالان و اخلال گران نظام عرضه و تقاضای این محصول باید با جدیت دنبال شود.

وی ادامه داد: دولت با خرید تضمینی گندم از کشاورزانی که اقدام به کشت محصولات استراتژیک می کنند حمایت کرده و به تامین امنیت غذایی کشور کمک می کند.
در این بازدید عیسی قبادی معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی استانداری، فاطمه خمسه رئیس سازمان جهاد کشاورزی قزوین و مصطفی آقاعلی سرپرست فرمانداری بوئین زهرا استاندار قزوین را همراهی می کردند.
این اتحادیه دارای ۱۷ شرکت تعاونی روستایی عضو است که در زمینه خرید محصولات کشاورزی به شکل تضمینی ، توفقی و حمایتی و همچنین توزیع نهاده های کشاورزی فعالیت می کند.

این شرکت تعاونی دارای  فضای انباری با ظرفیت ۴۵۰۰ تن، سردخانه ۵۰۰ تنی و باسکول ۶۰ تنی است.

امسال ۵۰ هزار تن گندم در شهرستان قزوین تولید می شود که ۳۵ هزار تن آن به شکل تضمینی خریداری می شود.

استاندار قزوین در ادامه از یک مرکز تولید نشا با ظرفیت تولید چهار میلیون قطعه در بویین زهرا بازدید و در خصوص حل مسایل و مشکلات آن دستور داد.

شهرستان بویین زهرا دارای ۸۲ هزار تن اراضی زراعی و باغی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =