کد خبر: 7445
تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۱
تخم مرغ

مدیرعامل تعاونی مرغ تخم‌گذار استان قزوین گفت: از دولت درخواست داریم تا نهاده‌های دامی واحدهای صنعتی از جمله مرغداری را تأمین کند چراکه ما به عنوان تولیدکننده آمادگی تولید به شرط حمایت دولت را داریم.

به گزارش روستانیوز به نقل از تسنیم، طی روزهای گذشته افزایش قیمت در برخی از بخش‌های کشاورزی از جمله نهاده‌ها دامی همچون کنسانتره و افزودنی‌ها موجب افزایش قیمت مرغ و تخم مرغ در قزوین شده است.

این افزایش قیمت نگرانی‌هایی را برای فعالان بخش کشاورزی و البته برای مردم به وجود آورده است که شاید بتوان گفت در پرداخت این هزینه‌ها دچار ضرر و زیان می‌شوند.

براساس این گزارش، امروز قیمت تخم مرغ در هر کیلوگرم ۹ هزار و ۵۰۰ تومان است که البته این افزایش قیمت نوساناتی را دارد.

منصور بارزدار اظهار داشت: در حال حاضر، تخم مرغ به اندازۀ کافی در سطح استان موجود است و بین مردم توزیع می‌شود؛ قیمت موجود تخم مرغ، قیمت بالایی نیست و افزایش قیمت صورت گرفته تا در این زمینه، مرغدار هم متضرر نشود.

وی افزود: در حال حاضر، هر شانه تخم مرغ به قیمت ۹۵۰۰ تومان در واحدهای مرغداری استان فروخته می‌شود و اگر این قیمت به میزان ۱۱ هزار تومان برسد تقریبا تعادل برقرار می‌شود.

مدیرعامل تعاونی مرغ تخمگذار استان قزوین بیان کرد: تمام واحدهای این تعاونی از جمله ۵۲ واحد صنعتی فعال است و ۲۰۰ الی ۲۵۰ تُن تخم مرغ توسط این واحدها در سطح استان تولید می‌شود.

بارزدار گفت: زمانی که عرضه کم و تقاضا زیاد باشد نمی‌توان تخم مرغ را انبار کرد و باید آن را به قیمت مناسب فروخت.

وی اضافه کرد: از دولت درخواست داریم تا نهاده‌های دامی واحدهای صنعتی از جمله مرغداری را تأمین کند چراکه ما به عنوان تولیدکننده آمادگی تولید به شرط حمایت دولت را داریم.

مدیرعامل تعاونی مرغ تخم‌گذار استان قزوین یادآور شد: در حال حاضر تأمین نهاده‌های دامی به صورت صدرصدی از سوی دولت محقق نمی‌شود و این در حالی است که قیمت افزودنی‌ها، کنسانتره و موادافزودنی چندین برابر افزایش یافته است.

این فعال بخش کشاورزی عنوان کرد: از دولت درخواست داریم تا حمایت جدی را در تأمین نهاده‌های دامی داشته باشد تا هم بتوان حمایتی برای فعالان این بخش صورت بگیرد و هم اقتصاد پویایی را در استان شاهد باشیم.

 افزایش قیمت تخم‌مرغ شاید یکی از پله‌های اول برای گرانی مجدد مرغ باشد و نمی‌توان پیش‌بینی کرد که قیمت مرغ و تخم‌مرغ با قیمت موجود باقی خواهد ماند یا خیر.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =