کد خبر: 7438
تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۹
اراضی

مدیر امور آب چابهار گفت: ۲۴ هکتار از اراضی داخل بستر فعال رودخانه که در تصرف افراد سودجو بود در طول یک سال اخیر در چابهار آزادسازی شده تا از خسارت‌های سیل و بارندگی‌ها جلوگیری شود.

به گزارش روسانیوز به نقل از ایرنا، میثم زاده‌میر اظهار داشت: این اقدامات و فعالیت ها با استقرار گروه‌های گشت و بازرس مدیریت منابع  در حوزه حفظ و حراست از حریم و بستر رودخانه‌ها انجام شده تا بتوان حریم، بستر و مسیل های آب را بازگشایی کرد.

وی افزود: مطالعات حریم وبستر رودخانه اکثر رودخانه ها از جمله کاجو و باهوکلات صورت گرفته و با شناسایی متصرفان به حریم و بستر رودخانه اخطاریه لازم صادر و آزادساری مسیل ها نیز انجام شده است.

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت و ضرورت رودخانه ها که در زمان سیلاب نقش بسزایی در گذر ایمن سیلاب دارند رعایت  حفظ حریم و بستر یک قاعده اساسی است.

مدیر امور آب چابهار با اشاره به به سیلاب ناشی از بارندگی های فروردین امسال و دی سال گذشته، خاطرنشان کرد: با مساعدت و همراهی فرماندار ویژه شهرستان چابهار و تشکیل ستاد مدیریت بحران و مصوبات ستاد، عملیات رهاسازی آب از سد زیردان آغاز شده بطوریکه مهار کامل سیلاب با دبی حدود یکهزار و۵۰۰ مترمکعب در ثانیه انجام شد.

زاده‌میر تصریح کرد: پس از سیلاب دی ماه پارسال و کارشناسی‌های صورت گرفته مطالعات ساماندهی رودخانه کاجو، پایین دست سد زیردان تا دریا انجام شد و مکاتبات زیادی با استان و مدیریت منابع آب ایران برای اختصاص اعتبار انجام مطالعات جامع کنترل سیلاب و ساماندهی رودخانه کاجو انجام شده و همچنین درخواست اعتبار برای لایروبی این رودخانه در شورای برنامه ریزی امسال نیز در حال پیگیری است.

وی گفت: استقرار گروههای گشت و بازرسی مدیریت منابع آب شهرستان از منابع آب زیر زمینی و سطحی، پایش مستمر بهره برداران مجاز و شناسایی برداشت‌های غیر مجاز از منابع آبی، برخورد قانونی با متخلفین جهت حفظ و حراست از منابع آب زیرزمینی به عنوان سرمایه ملی و همچنین تشکیل شورای حفاظت از منابع آب شهرستان از جمله اقدامات مناسب این اداره در طول ماه‌های گذشته بوده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =