کد خبر: 7382
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۵
رضا غفاری

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران گفت: طی سال گذشته مبلغ ۸۰ میلیارد تومان برای بهینه سازی شبکه های برق در استان مازندران صرف شده است.

به گزارش روستانیوز، رضا غفاری ، با بیان اینکه در ایام تابستان در مجموع ۲۸۰ ساعت از نظر پیک بار مصرف برق با مشکل مواجه هستیم، افزود: در فصل تابستان  مازندران، جزو استان‌های روزپیک مواجه هستند.
عضوشورای اداری استانداری مازندران همچنین فرسودگی شبکه‌ها را از جمله مشکلات استان بیان کرد و تصریح کرد: سال گذشته ۸۰ میلیارد تومان برای بهسازی شبکه‌ها هزینه کردیم و برنامه ریزی های  دقیق و مدونی در مواقع بحران داریم ونیزبرای رفاه حال شهروندان  اقدامات شایانی تاکنون صورت گرفته است.
غفاری با بیان اینکه در استان مازندران هزارمگاوات بار سرمایشی داریم، خاطرنشان کرد: وجود مسافران نیز ۱۵۰ مگاوات سبب افزایش بار می‌شود و فعالیت شالیکوبی ها نیز ۱۱۰ مگاوات، بار ایجاد می‌کند.
این مقام مسوول  پیش بینی پیک بار در استان را بیش از دو هزار مگاوات بیان کرد و گفت: میزان تاب آوری شبکه‌ها تا هزار و ۸۵۰ مگاوات است و مشترکان با ۱۰ درصد مدیریت مصرف ما را در تأمین برق یاری کنند.
مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران با اظهار اینکه با افزایش ۲۱۰ مگاوات برق در زمان اوج بار در تابستان مواجه هستیم، یادآور شد: صنایع استان ۷۵ صدم درصد مشترکان را تشکیل می‌دهند که ۲۱.۵ درصد مصرف برق مربوط به این حوزه است.
غفاری با اشاره به اینکه سال گذشته ۸۰۰ میلیون تومان پاداش برای برق مازندران تخصیص داده شد، افزود: مشترکان نیز با رعایت الگوی مصرف، مشغول پاداش می‌شوند.
این مقام مسوول با بیان اینکه از اردیبهشت ماه شاهد رشد هفت درصدی تعرفه برق بودیم، ادامه داد: برای مصارف خانگی الگوی مصرف وجود دارد و برای فصل تابستان میزان الگوی مصرف ۴۰۰ مگاوات تعیین شده است.
غفاری با اعلام اینکه سال قبل ۵۶ درصد مشترکان الگوی مصرف را رعایت کردند، افزود: اگر مشترکان الگوی مصرف را رعایت نکنند با جریمه ۱۶ درصدی نیز مواجه خواهند شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =