بومگردی

 رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان اسدآباد از تأسیس اقامتگاه بوم‌گردی در کلیه روستاهای این شهرستان  خبر داد.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایسنا، کامران اکبری‌شایگان، بیان کرد: با ایجاد اقامتگاه بوم گردی در هر روستا علاوه بر ایجاد اشتغال و کسب درآمد، شناساندن و جذب گردشگر و توریسم و رونق و توسعه روستاها را نیز دربرخواهد داشت.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان اسدآباد اظهار کرد: در حوزه صنایع دستی و ایجاد اشتغال در این زمینه تسهیلات و وام های کم بهره در اختیار متقاضیان در سطح روستاهای شهرستان قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به فعالیت چهار خانه بوم گردی در شهرستان اسدآباد مطرح کرد: از این تعداد، سه خانه بوم گردی در ملحمدره و یک خانه بوم گردی در روستای ترخین آباد فعالیت دارند که در حال حاضر پذیرش مسافر در این خانه ها با رعایت پروتکل های بهداشتی انجام می گیرد.

وی با بیان اینکه امروزه  علاوه بر توسعه بخش‌های اصلی چون کشاورزی، دامداری، زراعت و باغداری، باید مباحث گردشگری و بوم‌گردی را به عنوان یک امکان و صنعت جدید در سطح روستاها مورد توجه قرار داد، تصریح کرد: در روستاهای هدف و روستاهایی که قابلیت گردشگری داشته باشند و در کلیه روستاهای سطح شهرستان از راه‌اندازی خانه بوم‌گردی در راستای ایجاد اشتغال روستایی حمایت و استقبال خواهد شد.

اکبری شایگان خاطرنشان کرد: در راستای حمایت از توسعه و راه‌اندازی خانه‌های بوم‌گردی با توجه به طرح توجیهی متقاضی از طریق صندوق کارآفرینی امید تسهیلات ارزان‌قیمت نیز به متقاضیان پرداخت می‌شود.

وی در پایان یادآور شد: با تسهیلات ارزان‌قیمت خانه‌های بوم‌گردی فرسوده که نیاز به مرمت داشته باشند، با نظارت میراث فرهنگی و با توجه به طرح مرمتی برای اصلاح و رفع خطر مرمت خواهند شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =