کد خبر: 7357
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۳
تقوی

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: پشت پرده انحلال جهاد سازندگی توطئه بود تا این نهاد انقلابی را حل و هضم کنند.

به گزارش روستانیوز به نقل از تسنیم، حجت الاسلام «سید رضا تقوی» در مصاحبه با رادیو افزود: بیست و هفتم خرداد ماه سال ۱۳۵۸ دستور تشکیل نهاد انقلابی جهاد سازندگی از سوی امام خمینی رحمت الله علیه صادر شد.

وی همچنین در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه فلسفه تشکیل جهاد سازندگی چه بود، اظهارداشت: این نهاد تشکیل شد تا خرابی ها و محرومیت های برجا مانده از رژیم طاغوتی را ترمیم کند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: این نهاد از همان آغاز به دور ترین نقاط کشور رفت تا فرشته گونه در کنار محرومان و زجرکشیدگان باشدو با جان و دل به آنان خدمت کند.

وی در ادامه افزود: جهاد سازندگی بارقه امیدی برای محرومان و مستضعفان شد و در ضمن گام های بلندی در راستای توسعه و آبادانی مملکت برداشت.

تقوی اظهارداشت: پاسخگویی به نیازهای محرومان و مناطق محروم از جمله دلائل تشکیل جهاد سازندگی بود.

وی ادامه داد: دومین فلسفه تشکیل جهاد سازندگی بهره گیری کردن از نیروهای عظیم انقلابی در کشور بود چرا که خیل عظیمی از جوانان انقلابی آماده به خدمت و عاشق فعالیت‌های انقلابی بودند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: این افراد باید ساماندهی می شدند و به خدمت جامعه در راستای آرمان های انقلاب قرار می گرفتند که این کار با تشکیل نهادی چون جهاد سازندگی انجام شد.

وی افزود: جهاد سازندگی جدا از این به تربیت جوانان پرشور در میدان عمل پرداخت به یک معنا خود جهاد یک مکتب تربیتی بود.

تقوی بیان داشت: متاسفانه این نهاد انقلابی طبق یک سیاست گام به گام ابتدا در قالب یک وزارتخانه و سپس ادغام در وزارت کشاورزی منحل شد.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری همان زمان طی نامه ای به رئیس دولت اصلاحات فرمودند مبنی بر اینکه این نگرانی وجود دارد که تشکیلات مبارک جهاد سازندگی با آثار و تجربه های موفق و مثال زدنی در وزارتخانه جدید حل و هضم شود و بی تردید این اقدام یک خسارت بزرگ برای کشور و نظام خواهد بود.

نماینده مردم تهران در مجلس یازدهم گفت: متاسفانه این نهاد پر برکت با چنین حرکتی از صفحه فعالیت‌های انقلابی حذف شد.

وی افزود: این حرف بدین مفهوم نیست که وزارت جهاد کشاورزی وزارتخانه بدی است یا نیرو های جهادی در این وزارتخانه حضور ندارند بلکه ساختار وزارتخانه ها و تشکیلات اداری کشور به گونه ای که نمی گذارد نیروهای فعال بال بزنند و در آسمان خدمت پرواز کنند.

تقوی اظهارداشت: پشت پرده قضیه انحلال جهاد سازندگی یک توطئه بود تا این نهاد انقلابی را حل و هضم کنند وگرنه جهاد سازندگی و سپاه دو بال انقلاب اسلامی بودند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: امروز هم نیاز به تاسیس یک نهادی به نام جهاد سازندگی با همان ویژگی‌های نهادی در کشور به شدت احساس می شود.

وی افزود: هم اکنون بین ۱۲ تا ۱۵ هزار گروه جهادی در کشور وجود دارد که برای کمک رسانی و محرومیت زدایی در مناطق محروم و دور افتاده حضور پیدا می کنند.

تقوی اظهارداشت: طرح تشکیل جهاد سازندگی با همان ویژگی‌های نهادی نه وزارتخانه و اداره به کمک دیگر نمایندگان مجلس یازدهم دنبال خواهد شد.

وی یادآورشد: این طرح به دنبال گسترش تشکیلات دولتی، افزودن نیروی انسانی در بدنه دولت و تحمیل کردن بار اضافی به بودجه دولت نیست بلکه به دنبال استفاده از ظرفیت‌های مردمی برای خدمت رسانی به محرومان و محرومیت زدایی در کشور است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =