ارز حمایتی

نماینده مردم چابهار در مجلس یازدهم درخصوص حذف ارز دولتی از کالاهای اساسی گفت: در مجلس یازدهم قصد داریم که اگر به هر دلیلی ارز دولتی حذف شود، مابه‌التفاوت ارز دولتی و نیمایی به حساب سرپرست خانوار واریز شود، ولی بعید می‌دانم که دولت این برنامه را اجرایی کند.

معین‌الدین سعیدی در گفت‌وگو با «روستانیوز» با بیان این‌که اولویت مجلس یازدهم معیشت مردم است، اظهار داشت: با تمام وجود سعی می‌کنیم که ارز دولتی حذف نشود و معتقدیم که ارز دولتی کالاهای غیراساسی باید حذف شود. 
نماینده مردم چابهار در مجلس یازدهم شورای اسلامی افزود: تجربه کوپنی‌کردن اقتصاد کشور را داشته‌ایم. حتماً اگر چنین اتفاقی بیفتد، باید فایده‌های آن در نظر گرفته شود. در زمان جنگ اقتصاد ما کوپنی بود، ولی حالا اگر بخواهیم این کار را بکنیم، باید به روش الکترونیکی کردن و کارت هوشمند انجام شود، ولی کوپنی‌کردن با معیارهای اقتصادی دنیای کنونی سازگاری نخواهد داشت. درحال‌حاضر این موضوع در دست تدوین است و وقتی کار کارشناسی روی آن انجام شود، این موضوع را عنوان خواهیم کرد.
 سعیدی با بیان این‌که راه مبارزه با رانت حذف ارز دولتی نیست، گفت: باید قدرت نظارتی مجلس تقویت شود و با همین شرایط بهترین نتیجه را خواهیم گرفت.
او ادامه داد: وجود ارز دولتی برای کالاهای اساسی ضروری است؛ فقط تا کنون نظارت درستی نداشته‌ایم. صرفاً اگر ارز دولتی را حذف کنیم، به‌معنی مبارزه با رانت نیست. باید نظارت مناسبی داشته باشیم تا ارزی که برای کالاهای اساسی مردم داده می‌شود، به‌درستی در محل مناسب خود هزینه و این نظارت در تمام مراحل اعمال شود.
 سعیدی افزود: در مجلس یازدهم روی تأمین معیشت مردم با کارت الکترونیک کار می‌کنیم و تا این روش کارشناسی نشود، نمی‌توان نتیجه قطعی گرفت.
 نماینده مردم چابهار در مجلس یازدهم با بیان این‌که ارز ‌چهارهزار و 200 تومانی براساس معیارهای اقتصادی طرح درستی نبود، ادامه داد: این یک واقعیت است و گزاره‌های جدی برای نقد این موضوع وجود دارد و در حال حاضر هم با حذف ارز دولتی از واردات کالاهای اساسی مخالفم.
او گفت: اعتقاد دارم حذف ارز دولتی واردات کالاهای اساسی راهکار درستی نیست، اما این‌که ارز دولتی میزانش چقدر باشد، باید اقتصاددانان مجلس روی آن کار کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =