کد خبر: 7343
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۲
مسعود منصور

رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: ایران جز کشورهای پیشرو در زمینه بیابان‌زدایی بوده و حدود شش دهه است که کشور ما در این زمینه فعالیت می‌کند و نتیجه این فعالیت، ایجاد ۲ میلیون هکتار جنگل دست کاشت در بیابان ها است.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایانا، مسعود منصور معاون وزیر و رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور در مراسم روز جهانی مقابله با بیابان‌زایی که امروز با حضور وزیر جهاد کشاورزی، نماینده فائو و اصحاب رسانه در محل این سازمان برگزار شد، اظهار کرد: در سال ۹۸ و در ۲۲ استان کشور، ۴۴۸ پروژه مقابله با بیابان‌زایی در سطح ۱۲۷ هزار هکتار انجام شده که این پروژه‌ها شامل نهال‌کاری و مالچ پاشی بوده و امروز افتتاح می‌شود.

وی افزود: اعتبار این پروژه‌ها بالغ بر ۷۵۰۰ میلیارد ریال بود اما امسال اعتبارات این حوزه هم کاهش یافته و به ۲۴۰۰ میلیارد ریال رسیده است.

منصور پیش‌بینی کرد: ۱۲۱ هزار هکتار عملیات مقابله با بیابان‌زایی در سال ۹۹ انجام شود.

وی با اشاره به تشکیل کنوانسیون مقابله با بیابان‌زایی خاطرنشان کرد: کنوانسیون مقابله با بیابان‌زایی از سه دهه قبل در سازمان ملل متحد تشکیل شد و در همان زمان سازمان ملل در زمینه فشار بیش از حد به طبیعت، به جامعه جهانی هشدار داد.

رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور ادامه داد: مواردی از قبیل مصرف گرایی و تولید انبوه زباله، پیامدهای خطرناکی برای منابع طبیعی به دنبال خواهد داشت.

وی با اشاره به افزایش جمعیت جهان و نیاز به آب و غذا گفت: حدود سه میلیون نفر از جمعیت جهان در معرض آسیب‌های ناشی از بیابان‌زایی هستند، همچنین ۱۲ میلیون هکتار از اراضی در جهان نیز در معرض تخریب و نابودی قرار دارند.

منصور افزود: تا سال ۲۰۵۰ نیاز به منابع آب و غذا در جهان به ترتیب ۵۵ و ۵۰ درصد رشد خواهد کرد.

رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور تصریح کرد: ایران جزو کشورهای پیشرو در زمینه بیابان‌زدایی بوده و حدود شش دهه است که کشور ما در این زمینه فعالیت می‌کند و نتیجه این فعالیت، ایجاد ۲ میلیون هکتار جنگل دست کاشت در بیابان‌ها است.

در پایان این مراسم از کارشناسان و مسئولان بخش مقابله با بیابان‌زایی در سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور توسط وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان جنگل‌ها تقدیر شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =