کد خبر: 7337
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۰
گل

مدیر جهاد کشاورزی خمین از وارد آمدن خسارت ۴۸۰ میلیارد ریالی به دلیل شیوع ویروس کرونا به بخش گل و گیاهان زینتی این شهرستان خبر داد و گفت: زیان‌های گلخانه‌داران جمع‌آوری و به سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی ارسال شده است.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، عباس ارشدی در آیین گرامیداشت روز جهاد کشاورزی(۲۷ خرداد) افزود: گل‌کاران خسارت دیده باید در سایت کارا به نشانی kara.mcls.gov.ir ثبت نام کنند تا خسارتهای وارد شده به آنان بررسی و برای جبران خسارات اقدام شود.
وی در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: پنج هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان بهار امسال زیرکشت انواع محصولات رفته که این  رقم نسبت به مدت مشابه قبل چهار درصد افزایش دارد.
مدیر جهاد کشاورزی خمین اضافه کرد: بارندگی مطلوب بهاره و وجود منابع آبی ذخیره شده در قنات‌ها، چشمه‌ها، رودها و چاه‌های آب کشاورزی خمین عامل اصلی ترغیب کشاورزان برای افزایش سطح زیرکشت بهاره بوده است.
ارشدی، انواع لوبیا با چهار هزار و ۲۰۰ هکتار را بیشترین سطح زیر کشت خمین عنوان کرد و گفت: برداشت این محصول در خمین از اواخر شهریورماه شروع می‌شود و انتظار می رود ۱۲ تن محصول از مزارع  شهرستان برداشت شود که این مقدار نسبت به پارسال پنج درصد رشدخواهد داشت.


وی از ترویج کشت کنجد در این شهرستان خبر داد وافزود: کنجد یکی از دانه های روغنی کم آب بر و دارای بازار فروش خوبی است.
ارشدی بیان کرد: مبارزه با سن از نیمه خرداد در خمین آغاز شده و تا کنون در ۶ هزار هکتار  از مزارع این شهرستان با پوره سن و در چهار هزار هکتار  با سن مادر مبارزه شده است
فرماندار خمین نیز در این آیین گفت: کشورهای توسعه یافته  کشاورزی را به عنوان بخش زیربنایی توسعه اقتصادی انتخاب کرده‌اند چرا که تامین مواد خام و اولیه مورد نیاز صنایع بالادستی، ارزآوری  و تامین مالی بخش‌های زیربنایی اقتصاد بر عهده این بخش است.
احمد طهرانی افزود: سلامت و امنیت غذایی یک کشور به تولیدات بخش کشاورزی وابسته است و هرگونه اختلال در روند تولید این بخش می تواند امنیت غذایی و حتی سیاسی را تهدید کند.
وی، کمبود نهاده‌ها، نبود بازار فروش مطمئن برای محصولات کشاورزی، نبود واحدهای فرآوری محصولات کشاورزی، خام فروشی و نبود صنایع تبدیلی را از مشکلات حوزه کشاورزی بیان کرد.
در این آیین از پنج نفراز فعالان نمونه در بخش‌های کارآفرینی، تولید محصولات کشاورزی، گلخانه، جمع آوری شیر، ساخت ادوات کشاورزی و گیاهان دارویی تجلیل شد.

جهاد سازندگی به عنوان یک نهادی انقلابی، در تاریخ ۲۷ خرداد ۱۳۵۸ به فرمان امام خمینی (ره) برای رسیدگی به مناطق محروم و دورافتاده ایران تاسیس شد و  بعدها براساس قانون برنامه سوم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و به منظور اصلاح نظام اداری، کاهش تصدی‌های غیر ضروری، ارتقای بهره‌وری و کارایی نیروی انسانی، حذف موازی کاری‌ها و تجمع امور کشاورزی، دام، توسعه و عمران روستایی وزارت جهاد کشاورزی تشکیل شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =