کد خبر: 7335
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۳
24

استاندار کردستان گفت: در سالجاری بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل ساختمان سدها، آبرسانی و احداث شبکه‌های آبیاری و و زهکشی اراضی استان تخصیص یافته است.

به گزارش روستانیوز به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان؛ بهمن مرادنیا در دومین جلسه شورای برنامه ریزی استان با محوریت توسعه و تجهیز سدهای استان کردستان در محل سالن شهدای گمنام استانداری با بیان این مطلب اظهار داشت: این میزان اعتبار تخصیصی می توان موجب تسریع روند اتمام سدهای در دست احداث استان شود، بنابراین باید به نحوه مناسبی از این اعتبارات استفاده کرد.
وی افزود: خوشبختانه این اعتبارات صد درصد تخصیص یافته که بخش عمده ای از آن نیز به صورت نقدی در طرحهای سدسازی استان هزینه می شود.
استاندار کردستان تصریح کرد: امیدواریم با اتمام وبه بهره برداری رسیدن این طرحها مردم استان ازمزایای آنها بهره مند شده و در زندگی آنها تحول ایجاد کند.
مرادنیا در بخشی دیگر از سخنان خود به پروژه سد چراغ ویس سقزاشاره کرد و ابراز داشت: در اهداف این ساخت این سد تامین آب شرب سالم و بهداشتی شهر سقز پیش بینی شده که امیدواریم با بهره برداری از آن مردم این شهر از آب آشامیدنی سالم برخوردار شوند.
وی تاکید کرد: باید در تکمیل سدهای استان تلاش بیشتری صورت گیرد و این سدها و شبکه های پایاب و انتقال آب آن نیز همزمان به بهره برداری برسد و نباید فازهای اجرای آنها بصورت ناقص انجام شود بلکه بایستی کوشش کنیم تا در موعد مقرر خاتمه یابند تا مردم از برکات آن بهره مند شوند.
استاندار کردستان همچنین خواستار ایجاد هماهنگی بیشتر بین دستگاههای اجرایی برای تسریع در روند تکمیل و بهره برداری سدهای استان شد. 
وی اذعان داشت: در این رابطه مدیران اگربه انجام مسئولیتی متعهد می شوند، ضروریست قاطعانه وارد عرصه شده و به وظایف خود به نحوه شایسته عمل کنند و با تمام توان پای کار باشند تا کاربه سرانجام برسد.
مرادنیا تاکید کرد: همانگونه که با تلاشهای صورت گرفته اعتبارات قابل توجهی در سالجاری در این بخش به استان تخصیص یافته لذا همه باید از فرصت زمانی باقی مانده نهایت استفاده را برای تسریع در روند تکمیل پروژه های سدسازی استان بکارگیرند.
وی در ادامه از مدیران دستگاههای اجرایی حوزه منابع آبی استان خواست تا برای کاهش زمان اتمام پروژه ها طوری برنامه ریزی کنند تا  پیمانکاران طرحها  با امکانات کامل و تجهیزات بیشتربرای ساخت، تکمیل و به بهره برداری رساندن سدها در کوتاه ترین زمان ممکن تلاش کنند. 
استاندار کردستان ابراز امیدواری کرد تا در هفته دولت شاهد بهره برداری از چند سد استان باشیم وبه ویژه سد رمشت و امیرآباد نیز هم حداکثر تا دهه فجرامسال افتتاح شوند.
وی خاطر نشان کرد: برای تامین آب شرب سالم شهر بانه و برخی دیگر از شهرهای استان نیز بایستی عزم جدی به کار گرفته شود
و در واقع تامین آب شرب سالم یکی ازنیازهای استان بوده و در این راستا ما  موظف هستیم آب سالم را به مردم شریف کردستان تحویل دهیم. 
استاندار کردستان در پایان گفت: باید از تولید و اشتغال در کردستان به خصوص در مناطق مرزی حمایت کنیم و در حقیقت باید تولیدکنندگانی که در استان سرمایه گذاری می کنند را تشویق کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =