کد خبر: 7311
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۳
آتش سوزی جنگل

آتش سوزی در سطح حدود ۲۰ هکتار از اراضی ملی طارم سفلی و الموت غربی روز دوشنبه مهار شد.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین اظهار داشت: مهار هرکدام از این حوادث که شامل ۶ فقره آتش سوزی بود بین ۲تا ۵ساعت زمان برد.

علی اکبر اسدالهی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری در مهار ۳۰ فقره آتش سوزی مشترک در اراضی ملی و مستثنیات (زمین های کشاورزی) مشارکت داشته اند.

وی اظهار داشت: امسال نزدیک به ۴۰۰ هکتار از اراضی استان قزوین دچار آتش سوزی شده اند که از این میزان ۱۵۰ هکتار هکتار مربوط به مراتع اراضی ملی بوده و سایر به زمین های کشاورزی اختصاص داشته است.

 این مسوول با بیان اینکه مسببان آتش سوزی ها با توجه به اینکه روشن کردن آتش در اراضی جرم محسوب می شود، شناسایی و به مراجع قضائی معرفی می شوند،اظهار داشت: در همین رابطه چهار مظنون شناسایی شده اند که جرم یک نفر مسجل شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین با بیان اینکه آموزش به جوامع محلی از مهم ترین راه های پیشگیری از آتش سوزی اراضی ملی و کشاورزی است که این مهم را دنبال می کنیم، افزود: در کنار این موضوع، توزیع آتش کوب بین روستاها برای مقابله با حوادثی از این دست در حال انجام است.

سال گذشته ۸۲۴ هکتار از اراضی ملی استان قزوین دچار آتش سوزی شده بودند.

استان قزوین دارای ۸۵۳ هزار و ۴۸۵ هکتار مرتع، ۲۹ هزار و ۱۵۰ هکتار بیابان و ۲۸ هزار و ۱۵۷هکتار جنگل است که مجموع آنها اراضی ملی و منابع طبیعی استان را تشکیل می‌دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =