کد خبر: 7301
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۷
141

یک استاددانشگاه اعلام کرد؛ برای نخستین بار در دنیا، کتاب اثرات فیزیولوژیک و ایمونولوژیک ورزش در روند عفونت زایی کرونا ویروس ۲۰۱۹  منتشر شد.

دکتر سید امید حمیدی پرچیکلایی مولف این کتاب، گفت ؛ برای اولین بار در دنیا ، کتابی در حیطه اثرات ورزش بر روند بیماری زایی ویروس کرونا  ۲۰۱۹ با همت شماری از اساتید دانشگاه ازاد اسلامی واحد ساری  تالیف و توسط  انتشارات نوروزی منتشر و راهی بازار نشر شده است.

 نویسنده این کتاب اظهار داشت ؛کتاب، با همکاری مدیریت گروه آموزشی در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری، به رشته تحریر درآمده است. 

حمیدی تصریح کرد:  عناوین این کتاب با عنوان اثرات فیزیولوژیک و ایمونولوژیک ورزش در روند عفونت زایی کرونا ویروس ۲۰۱۹ در ۷ فصل شامل؛ مقدمه و معرفی ویروس کرونا۲۰۱۹، نحوه ورود به بدن و ایجاد بیماری، اثرات ورزش در مقابله با این ویروس از طریق سازگاری های ایمونولوژیکی و فیزیولوژیکی بدن، تاثیرات شدت های مختلف ورزش و فعالیت بدنی بر عملکرد سیستم ایمنی بدن، نقش ورزش منظم در کاهش التهاب، ورزش در گروه های پرخطر و بیماران قلبی و دیابتی و در نهایت ملاحظات تغذیه ای در دوران قرنطینه با رویکرد سالمندان  منتشر شده است.

این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد این کتاب در خرداد ۱۳۹۹ توسط انتشارات نوروزی منتشر شد. 
وی تصریح کرد؛این اثر علمی به تاثیرات ورزش بر کنترل و مهار  ویروس کرونا ۲۰۱۹ در ورزشکاران و میزان احتمال بهبود پس از ابتلا و از طرف دیگر میزان مرگ و میر ناشی از این ویروس در ورزشکاران، اشاره داشته ودر فصل های پایانی به ملاحظات تغذیه ای در دوران قرنطینه با رویکرد سالمندان اشاره شده است.

حمیدی  معتقد است ،اساتید، دانشجویان و علاقمندان به حیطه علوم ورزشی با مطالعه این کتاب می توانند بسیاری از جنبه های مبهم اثرات ورزش در تقویت سیستم ایمنی بدن و سازگاری های دفاعی آن و از طرف دیگر اثرات این سازگاری ها در برابر عفونت زایی کرونا ویروس ۲۰۲۹ را درک کنند.
این کارشناس ورزش خاطرنشان کرد؛ این‌کتاب با ۱۳۰ صفحه مصور، شمارگان هزار نسخه و قیمت ۳۰۰۰۰ تومان  در اختیار عموم قرار گرفته است.
دکتر حمیدی در پایان از همکاری دکتر سید عبدالله هاشم ورزی استادیار دانشگاه و مدیر گروه رشته فیزیولوژی ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی مازندران، واحد ساری، جهت تالیف این اثر علمی تقدیر و تشکر کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =