کد خبر: 7155
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۶
سیر

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بابل از پیش بینی تولید ۵۸۳۰ تن سیر در زمین های کشاورزی این شهرستان خبر داد.

به گزارش روستانیوز به نقل از گزارش پایگاه اطلاع رسانی جهاد کشاورزی مازندران، سید احمد طاهری با اشاره به کشت سیر در ۵۸۳ هکتار از زمین های کشاورزی شهرستان بابل، گفت: پیش بینی می شود با میانگین عملکرد ۱۰ تن در هکتار، پنج هزار و ۸۳۰ تن سیر در این شهرستان برداشت شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بابل با بیان باینکه استفاده از بذر مناسب برای کاشت سیر در افزایش کیفیت محصول از اهمیت بالایی برخوردار است، تصریح کرد: برای کاشت بذر، کشاورزان می توانند بخشی از محصول سیر خود را برای سال آینده نگهداری کنند.

به گفته این مسوول در انتخاب بذر، اندازه بزرگ، ملاکی برای داشتن محصولی خوب و مرغوب نمی باشد و باید از سیرچه های متوسط استفاده کرد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بابل نظارت بر کاشت، داشت و برداشت محصول، ارائه  مشاوره های کارشناسی ‏و توزیع نهاده های کشاورزی را از جمله خدمات جهاد کشاورزی این شهرستان به بهره برداران برشمرد. 

طاهری همچنین از اجرای پروژه احداث کانال بتنی انتقال آب (لاینینگ) به طول پنج کیلومتر با اعتبار ۶ میلیارد و ۲۸۳ میلیون ریال در این شهرستان و در اراضی روستای بیشه سر خبر داد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بابل تصریح کرد: این کانال بتنی با اعتبار ۶ میلیارد و ۲۸۲ میلیون ریال از محل اعتبارات ملی احداث شد.

وی با بیان اینکه با اجرای این پروژه، ۴۵ خانوار در روستای فوق از مزایای آن بهره مند می شوند، افزود: استفاده بهینه از منابع آبی، کاهش مصرف آب و جلوگیری از علف های هرز و سرعت انتقال آبدهی از جمله مزایای انجام این طرح است.

به گفته طاهری، این طرح با نظارت مستمر کارشناسان امور فنی و زیربنایی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان بابل انجام شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =