کد خبر: 7149
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۲
آبخیزداری

مدیرکل دفتر کنترل سیلاب و آبخوانداری سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور، از تدوین ضوابط و استانداردهای تعیین حریم طرح ها و پروژه های آبخیزداری و آبخوانداری در راستای حفاظت از طرح های مذکور در سطح کشور خبر داد.

به گزارش روستانیوز به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهادکشاورزی، ابوالقاسم حسین پور با اعلام این خبر گفت: به منظور استانداردسازی، ایجاد وحدت رویه در حفاظت از محدوده سرمایه گذاری و اجرای طرح های آبخیزداری و آبخوانداری، حفظ کارآیی و جلوگیری از هر گونه اختلال در عملکرد طرح های موصوف ناشی از سایر فعالیت ها و کاربری ها و همچنین ایجاد منطقه حائل (بافر زون) و محدوده امن در پیرامون سایت های مذکور در سطح حوزه های آبخیز کشور، ضوابط حریم آبخیزداری و آبخوانداری تدوین گردیده است.

حسین پور در تعریف و تبیین موضوع تصریح کرد: حریم طرح ها و پروژه های آبخیزداری و آبخوانداری، عبارت از محدوده پیرامون هر طرح یا پروژه آبخیزداری و آبخوانداری است که بر حفظ پایداری، کارآیی و عملکرد طرح های موصوف اثرگذار می باشد. این بخش از اراضی، بلافصل و متصل به ساختار طرح ها و پروژه های مذکور بوده و دخل و تصرف غیرمجاز در آن باعث آسیب یا اختلال در اثربخشی طرح می گردد. لذا حفظ آن از لحاظ کالبدی - فضایی، کارکردی و ایمنی مناطق همجوار ضروری است.

مدیرکل دفتر کنترل سیلاب و آبخوانداری سازمان جنگل ها تاکید کرد: هر گونه دخل و تصرف، تغییر کاربری و ساخت و ساز در حریم و محدوده طرح ها و پروژه های آبخیزداری و آبخوانداری، ممنوع است.

حسین پور افزود: ویرایش نخست ضوابط و معیارهای فنی تعیین حریم طرح ها و پروژه های آبخیزداری و آبخوانداری، از سوی سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور با مشارکت پژوهشکده آبخیزداری تدوین شده است که پس از طی مراحل تصویب توسط امور نظام فنی اجرایی سازمان برنامه و بودجه، ابلاغ و در قالب ضوابط رسمی در کشور انتشار می یابد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =