کد خبر: 7141
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۸
نقی مسکینی روط

معاون عمرانی فرماندار مراغه با تاکید بر لزوم شناسایی ظرفیت‌های روستایی برای توسعه اقتصادی گفت: رفع مشکلات و توسعه زیرساخت‌ها، اولویت مناطق روستایی است.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، نقی مسکینی روط شنبه در مراسم دهگردشی و بازدید مسوولان اجرایی مراغه از روستای هرق افزود: شناسایی پتانسیل های روستاهای این شهرستان از جمله راهکارهای موثر برای رشد اقتصادی و اجتماعی منطقه است که باید مورد توجه دهیاران و مدیران دستگاه های اجرایی و خدمات رسان قرار گیرد.

وی ادامه داد: همچنین توجه به دغدغه ها و مطالبات مردم در مناطق روستایی این شهرستان نیز از اولویت های مدیران ادارات و دستگاه های خدمات رسان بوده که در این راستا باید مشکلات موجود را احصا و برای رفع آن عزم جدی داشته باشند.

وی اضافه کرد: در راستای کاهش مشکلات مناطق روستایی و با موافقت بیناد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی، قیر مورد نیاز برای آسفالت ریزی ۱۵ روستای این شهرستان از طریق تهاتر تامین می شود.

مسکینی با اشاره به رفع مشکلات موجود در روستای هرق نیز افزود: با توجه به فرسوده بودن مدرسه موجود در این روستا، اعتبار ۵۰۰ میلیون تومانی برای احداث مدرسه ۶ کلاسه توسط سازمان نوسازی مدارس تامین و به زودی عملیات اجرایی آن با مشارکت مردم آغاز خواهد شد.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی نیز گفت: امسال حدود ۱.۶ میلیارد تومان در قالب اعتبارات ویژه برای توسعه روستایی در این شهرستان تخصیص می یابد.

محمد مقتومی افزود: وجود مشارکت های مردمی و همراهی اهالی روستاها، زمینه ساز تسریع و تهسل در اجرای طرح های عمران روستایی بوده و از این رو باید مورد توجه قرار گیرد.

بخشدار مرکزی مراغه نیز گفت: با توجه به اینکه کشاورزی و گردشگری مهم ترین محورهای توسعه روستایی در روستاهای این شهرستان بوده، بهره گیری از ظرفیت های موجود در این بخش ها، ضرورتی انکار ناپذیر است.

مصطفی مجیدی افزود: اجرای طرح دهگردشی نیز فرصتی برای شناسایی مشکلات، ارائه راهکارهای موثر برای رفع آنها و نیز ایجاد زمینه مساعد برای توسعه زیرساخت هاست که در طول سال انجام خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مراغه نیز گفت: توسعه شبکه آب شرب بهداشتی در مناطق روستایی از رویکردهای این شرکت در سال جاری است.

ابراهیم سلیمانی افزود: برای این منظور، مشارکت و همراهی مردم در مناطق روستایی برای تسهیل در اجرای طرح های آبرسانی در روستاها بیش از پیش ضروری بوده و این امر زمینه ساز توسعه زیرساخت های روستایی خواهد شد.

وی اضافه کرد: در این راستا، با همراهی روستاییان، دهیار و اعضای شورای اسلامی روستای هرق، یک قطعه زمین برای احداث مخزن آب شرب بهداشتی در اختیار این شرکت قرار می گیرد تا مشکل آب این منطقه مرتفع شود.

شهرستان مراغه با حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =